Alla inlägg den 1 juli 2013

Av Ia Hornesjö - 1 juli 2013 15:21

Morgonen började med en isande kyla som trängde sig in i både märg och ben på mig. Förbannade denna sommar som gjorde mig så illa, men tog ändå kameran med mig och gick upp på vårt alvar och fotograferade lite, solen försökte ta sig genom molnen och man anade att den mer och mer i väster. Lasse jobbade på taket   och jag tänkte nästan gå in och lägga mig när han sa att han bara skulle ta sig en dusch och sedan ville han åka till Böda hamn.

Himlen var alldeles blå och ingen vind alls kändes, gissa jag njöt när jag gick där med min kamera och fångade en del objekt som jag gillar.          

Efter ett tag kom det ett stort mörkt moln och man vet ju aldrig vad som ska hända      men det hände inte så mycket och det försvann lika fort som det kommit. Lasse var hungrig, det blir man efter att ha legat på taget i flera timmar och jobbat och jag föreslog att vi skulle ta något på gatuköket som fanns inne på området.. Lasse ville ha en hamburgare, jag hade först inte tänkt ta något alls, men föll för en tunnbrödsrulle, något jag inte tror att jag har ätit på minst 30 år, men gott var det och det gjorde gott i magen.. Vi begav oss hem, satt oss i solen som nu stekte ordentligt, tog en öl. Lasse skulle lösa korsord men det var svårt att hålla ögonen öppna så han gick in och la sig och tog sin middagslur, själv tog jag mig ett dopp och sedan la jag mig på den guppande madrassen och slöt mina ögon i solen.

Nu har klockan hunnit bli kvart i fyra, det är dags för mig att cykla ner till brevlådan och se om vi har fått någon post.. vädret är fortfarande härligt med sina 31 grader i solen.

Ia  


Av Ia Hornesjö - 1 juli 2013 09:26

Nu är vi äntligen inne i juli och hoppas på att den riktiga sommarvärmen ska infinna sig. I dag var det bara 9 grader varmt när jag satt mig som vanligt på cykeln för att trampa iväg till brevlådan.. Fortfarande har jag bara mina short på mig, men linnet har jag bytt ut mot en t-tröja..

Min önskan är ju att kunna gå direkt upp ur sängen och ta mig ett dopp i poolen varje morgon, men detta får jag nog vänta med ett tag.


Av Ia Hornesjö - 1 juli 2013 09:09

Jobb är det från morgon till kväll för Lasse, själv slappar jag. Poolen är iordning men fortfarande lite kall. Visst har jag legat och guppat på madrassen, men något dopp har jag inte tagit ännu.

   

Äter gott gör vi varje dag.

Av Ia Hornesjö - 1 juli 2013 09:06

Så var vi framme vid midsommarafton, denna kväll var vi uppbjudna till Royne och Elisabeth.. vi spelade lite kubb och åt och drack gått i den varma sköna midsommarkvällen.

       

Av Ia Hornesjö - 1 juli 2013 08:39

Som alltid när man kommer hit så finns det en del att göra. Gräset som finns är nästan meterhögt och fast den gömmer sig en massa fina blommor i det så måste det bort.

   

Av Ia Hornesjö - 1 juli 2013 08:34

Vintern har varit kall och jobbig och längtan till Öland har hela tiden gjort sig påmind. Men nu strax före Midsommar så är vi här igen.

 

Vi är som vanligt med. Här hälsar våra hundar er alla välkomna till denna sida. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards