Alla inlägg den 2 juli 2013

Av Ia Hornesjö - 2 juli 2013 07:58

Vaknade med ett ryck ur en konstig dröm, tittade på klockan den var strax före fyra, solen sken från en klart blå himmel, men jag orkade inte ta vara på denna så här tidigt utan vände mig om och fortsatte att sova. Klockan var sen redan 06.30 jag jag vaknade upp, även denna gång ur en konstig dröm, himlen hade nu övergått till lite mer grått och jag kände att det var synd att jag inte orkade upp klockan fyra och tog vara på dagen.

Klev ur sängen, tog mig en snabb dusch för att vakna till liv, något som kändes ganska jobbigt denna dag.. Tänk jag som alltid har varit så morgonpigg har helt plötsligt börjat känna av att behöva gå upp på morgonen.. men jag var snabbt på fötter och cyklingen till brevlådan fick mig ännu mer pigg. Hemma väntade frukosten som vanligt, fika och äta ett ägg är vad jag gör varje morgon, tar  mina tabletter och läser tidningen. Just nu är det Katarina Wennstams "Stenhjärtat" som går som sommarföljetång i DN, kan väl påstå att det har blivit som ett gift för mig att alltid följa dessa sommarföljetänger.. I år känns det som en bok för mig och längtar varje dag efter att få fortsätta att läsa, det finns ju en nackdel med att bara få läsa ett avsnitt varje dag när man är så nyfiken på vad som kommer härnäst.

Lasse jobbade som vanligt med taket och var även tvungen att åka till brädgården för att köpa mer virke.. Tyckte att det var lika bra jag följde med och handlade hem det som skulle göras.. Löste in våra trisslottervinster på Ica och precis som förra året stod de och räknade på fingarna i stället för att scanna in dem... ja ja de gör som de vill, bara det blir rätt, något som det tyvärr inte blev förra året, men i år lyckade hon.

När vi kom hem så satt jag igång med att städa ur lillstugan där vårt barnbarn med sambo och hund ska bo ett par dagar.

Lasse tog sin tupplur och jag satt och solade ett tag.. När han vaknade till så bad jag honom slå av lite gräs och rosenbuskar inne i valphagen, han plockade fram röjsågen och satt igång. Blir så himla orolig för mina hundar, de är helt orädda och hänger gärna på när husse jobbar.Fick flera gånger kommendera dem att sitta stilla   något som fungerar för det mesta, men annars såg det ut så här           När Lasse hade slagit färdigt så bad han om en cider och visst det var han väl värd.. nu sitter jag här och skriver, på spisen puttra falukorv som ska bli till stroganoff denna dag. Lasse sitter och löser korsord. När maten är förberdd så ska jag sätta mig ner med en cider jag också innan mitt favoritprogram Glamour börjar.. Sen får vi se vad kvällen ger.

Vi höres i morgon igen.

Ia

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards