Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Ia Hornesjö - 4 juli 2013 07:02

Att vakna upp mitt i natten av att det blixtrar så att hela huset skiftar i färg är både magiskt och lite läskigt.. Det enda man får vara glad för är att inte hundarana reagerar på detta och att flaggstången stod kvar i blåste och regn.. alltid lite oroligt känns det när den har varit nere och ska sättas på plats igen.   .  Igår sa jag att det regnade värre än vad jag tidigare hade varit med om, men detta får jag nu dementera, inatt har det regnat mer och med mer menar jag mycket.. Poolen får bara mer och mer vatten   , håller tummarna för att det inte har regnat in i lillkåken, det är ju därför Lasse håller på med taket för att det hade regnat in när vi kom ner. Har inte hunnit vara där ännu och kolla.

Cykeln ratade jag idag   när vägen till postlådan såg ut så här och tog bilen, kände inte för att bli genomvåt fast jag älskar regn.

Nu är klockan 07.11 och jag sitter här och skriver medan Lasse lagar frukost som även denna blir inomhus i dag   när bordet är fullt med regnvatten, sen blir det att läsa sommarföljetången sittande i soffan, för fast det är varmt ute så stör regnet lite när det gör tidningen våt.

Alvarets blommor är vackra i den våta marken och stövlar   behövs för att man ska kunna njuta av dessa.  

 

Nu har det börjat ljusna och Lasse är redo för att klättra upp på taket igen för att sätta fast de två sista brädorna innan takplåten ska dit, något som får vänta tills vårt barnbarn Patricia åker hem om ca 5 dagar, för nu tycker jag att gubben ska ta semester.

Vi höres i morgon igen, för dem som vill.

Ia






Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards