Alla inlägg den 7 juli 2013

Av Ia Hornesjö - 7 juli 2013 18:05

I morse var det lite mer segt för ungdomarna att vakna och med en snälla valp som sover tills matte och husse själva stiger upp så hann klockan bli 10.00 innan de släppte ut det lilla odjuret till vår hundar. Innan de vaknade så hade jag hunnit gör ett nytt halsband till Kingston, jag gillar ju inte tunna halsband utan tycker att det ska vara mjukt och brett så att hunden mår bra när den går kopplad.  Alla blev nöjda, både matte, husse och Kingston själv.


Efter deras frukost så bestämde de sig för att bada i poolen, där de solade och badade någon timme. När klockan var 13.00 så bjöd jag på kaffe och färska bullar innan vi gjorde oss klara för att åka till Norra udden och besöka Trollskogen.

Det finns så mycket som Patricia vill visa Adnan och har man bara 4 hela dagar på sig så måste det vara ett tajt schema.


Jag berättade på vägen upp om att det fanns havsörn där uppe och till vår glädje så var denna väldigt aktiv i dag och visade sig länge mitt ovanför våra huvuden.


Vi gick vår provmenad och jag fotograferade, sen när vi kom tillbaka var det dags för lilla valpen att få dricka vatten och sen fortsatte vi vår resa utmed kustvägen för att visa både raukar och mycket annat denna dag..

Vi tog även en sväng till Lammet och Grisen men det var stängt, men kollade lite på vinlistan som jag tyckte var jättedyr, men Patricia berättade att det var billigt mot vad de tar på restaurang Naglo som hon jobbar på.


På hemvägen blev det en tur in på  Ica i Löttorp innan vi fortsatte hem och ungdomarna igen kastade sig i poolen.

Nu är grillen på gång så snar ska vi sätta oss till bords och äta.

Kvällen är ljum och fin och hundarna mår toppen, så allt är bra.


 


Istället för bilder från dagen så blir det även denna dag ett bildspel.


Ha en fin sommarkväll

Ia


Av Ia Hornesjö - 7 juli 2013 08:58

Började dagen som vanligt, hämta tidningen, äta och läsa sommarföljetången. Sen ställde jag mig och förberedde det som skulle göras till Tacobuffén på kvällen, tycker alltid att det är skönt och ha allt klar och slippa jäkta på slutet. Så dagen kunde vi ta precis som den kom. På väg upp till Böda marknad så blev det först en avstickare til systemet, ungdomarna måste ha lite mer alkohol till kvällen,, gubben skulle spela på hästar och ville även få detta gjort innan marknaden.

Det var en härlig dag, solen sken och det var ganska så lagom med folk så här tidigt på förmiddagen på marknaden.

   

Många hundar är det med en sådan här dag och det blev en bra social träning för lilla Kingston.

   

Många valpar finns det också och det är ju alltid kul för dessa att få träffas.

Vi gick vår runda och kolla de på alla marknadsstånden, Patricia handlade hundbajspåsar och godis, jag handlade latrinsäckar, annars blev det inte så mycket annat.  Vi tog istället och åkte vidare upp till Byxelkrok och satt oss vid hamnen och tittade på alla fina båtar. Lasse bjöd på glad och både vi och hundarna tyckte att det var en bra idé.

   

Här njuter vi av både glass, utsikten på havet och den blå himlen.'

 Sen blev det att ta en tur in på Ica och handla lite som fattades här hemma. Sen åkte vi hem, tog varsin grillad lammkorv för att få något mer i magen innan kvällen. Det var jättevarmt och jag gick ner i poolen, la mig sedan på madrassen och njöt. ungdomarna hade sagt att de skulle bada men de blev istället sittande i varsin solstol och pussas, det var ju kyssardagen i går och det hade bestämt att det skulle bli ett antal av detta.

Snart var det dax att hoppa in i duschen och göra sig redo för kvällens kubbspel och även Tacobuffén.

Det blev som vanligt en del bilder och istället för att lägga ut alla en och en så fick det bli ett litet bildspel av detta.


  Kvällen var härlig och vi hade kul som vanligt med våra trevliga grannar. När klockan började närma sig midnatt så tackade jag för mig och Lasse och jag gick hem, ungdomarna hämtade en flaska vin till och fortsatte, så idag lär de väl inte komma upp ur sängen i första taget, men vad gör det, de har ju semester.

Ha en bra dag Ia




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards