Alla inlägg den 9 juli 2013

Av Ia Hornesjö - 9 juli 2013 17:08

I går blev det en tur till Borgholm, mest för att ungdomarna ville de, men för en gångs skulle så gick jag in i flera butiker och kollade vad som fanns, men inget blev köpt.

 

Kunde inte låta bli att fotografera detta fina träd.

       

Vi åt pizza på en uteservering, den var stor och jag orkade ungefär en tredjedel, även Patricia och Adnan orkade inte sina, men Lasse han åt upp hela sin. Vi ville inte kasta så mycket utan bad om en kartong så vi fick hem de som var kvar, så ungdomarna åt upp sin lite senare på dagen.

   

Fast pizzan inte gick ner så var Patricia bara tvungen att ta med sig Adnan ner till Borgholms populäraste glassbar, Lasse och jag stannade upp på torget och då passade jag på att gå och köpa en leksak till Kingston, han blev så glad för den så han la sig på rygg och jonglerade med den mellan tassarna.


Sen efter att jag hade settpå Glamour så blev det grillade kycklinglår, tsaktsiki och sallad..

Adnan och Patricia tog med sig Qling och Kingston och gick till Hornsjön och denna kväll kunde inte lilla valpen hålla sig utan följde efter Qling ut i vattnet och det var ju roligt, han har ju innan tyckt att det var lite läskigt med sjön.



Idag klockan 11,35 var det dags för våra besökare att ta bussen hem till Sthlm.. Vi var ute i god tid och passade på att handla både på Ica och en annan butik.. Sen åkte vi upp till Högby kyrka           där Patricia har varit med oss många gånger under åren, tittade till Lasses farmor/farfars grav   och även hans fabrors.. Var även inne i kyrkan och tände ett ljus.


Sen åkte vi upp till macken där bussen stannar..

     

Det blev en stunds väntan på bussen, men Kingston som är en cool valp la sig till rätta på sin bur och väntade tålmodigt tills bussen kom..

Det har varit jättekul att ha dem här dessa fem veckor och jag tror att de var nöjda och belåtna och att Adnan gillade vår fina ö.

Ha en bra kväll.

Ia

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards