Alla inlägg den 14 juli 2013

Av Ia Hornesjö - 14 juli 2013 07:32

Redan när jag cyklade till brevlådan denna morgon så kände jag hur solstrålarna värmde mina kinder.

Fick samtal från Kalmar och vår cockervän Ulrika som frågade om de var okej att komma upp på ett besök denna dag och klart att det var välkomna, visste ju även att de skulle ha en valp med sig som jag var nyfiken på.


Vi åkte till ATG för att Lasse skulle spela på hästar, på vägen tillbaka tog vi Ica och Lasse ville in till systemet för att köpa några öl. Själv tog jag en titt in på Röda korset och där står just den poolstege som jag har letat efter hela våren hemma i Stockholm, men inte fått tag på. Så jag slog till direkt och köpte denna för 75 kr..


Hem och jag funderade på att hoppa i poolen men ställde mig i stället och gjorde en kladdkaka till mina besökare.

   


När Ulrika och Tommy kom så hade de med sig även sand som jag bad dem köpa med sig från Kalmar, till min pool och de hade inte bara en valp utan två helt bedårande småttingar med sig. Så alla deras vuxna också, så det blev 11 cocker här idag.


Jag vill ju alltid ta det lite lugnt med valpar så att de inte ska skrämmas så jag ville att de skulle vara uppe i valphagen så att alla mina fick bekanta sig med dem genom galler.. men det hade säkert inte varit något problem med att släppa ner dem direkt, märktes det ganska så fort.

 


Vi fikade och snackade, alla hundarna var ute på tomten och det kändes som denna flocka redan hade träffats tidigare, för ingen brydde sig om varandra.


Jag vet att min granne Elisabeth blir så glad när hon får träffa valpar så jag sa till Ulrika att vi skulle gå upp och visa de små för henne och naturligtvis blev det som jag trodde, för vilken kan motstå två små 9-veckors cockervalpar.

 


Jag hade ju bestämt mig för att få kort på dem alla tillsammans, men det var stört omöjligt, de enda som satt som fastklistrade på marken och väntade var Sally, Lycka, Nellie och Olga.. så det fick bli lite udda kort i stället

                       

.Men till slut fick jag ett på 10 i alla fall och det var när besökarna skulle åka hem och vi stod och pratade, då kom alla och la sig vid våra fötter, tyvärr hade deras hane redan gått till bilen.


Men det var så trevligt att få detta besök.


Vädret strålade och solen värmde så när de hade åkt så kastade jag mig i poolen för ett skönt dopp.

 


På kvällen stod det räkor på menyn..


Ia

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards