Alla inlägg den 16 juli 2013

Av Ia Hornesjö - 16 juli 2013 08:25

I söndags cyklade Lasse och jag ner till hans syster och svåger, de hyr nu en stuga inte allt för lång från oss, så det blev en snabb tur, ett par glas vin och lite skratt och snack.

I går var en seg dag, vet inte varför men jag hade jättesvårt att komma igång, så jag låg där i poolen och kollade Lasse på taket.. sen blev det som vanligt en tur till Löttorp för lite inköp.. På kvällen åt vi den Lufsa som var kvar sedan söndagen, lite kladdkaka och två glas rött.

I dag strålar solen och jag är igång i köket.. Lasses syrra och svåger + två till kommer hit på lite rökta räkor mm. Har gjort en pajdeg som nu står i ugnen och snart ska den fyllas med god ostsmet, för det är väl klart att man måste ha en västerbottenpaj när det kommer Norrläningar på besök.. Räkorna ligger i sin saltlake och väntar på att bli rökta. Innan dess ska jag även göra en god tzatsiki.. Ja dagen är igång, behöver även hinna med att borsta ur mina hundar, Sally låg i mitt knä igår kväll framför TV:n och blev borstad och fy sjutton vad jag hittade tovvor som inte alls ska få finnas.


Kanske hinner jag även med ett dopp innan de kommer vid 16-tiden.

Ha en bra tisdag.

Ia

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards