Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Ia Hornesjö - 17 juli 2013 20:49

Redan innan jag hade hunnit iväg för att hämta tidningen denna morgon så kändes det att värme skulle det bli denna dag. Lasse jobbade lite innan klockan var 10.00 och efter detta begav vi oss till Vedborm för auktion.       . Kom tidigt så det var rätt lite folk och man hade möjlighet att kolla vad som fanns. Tyckte direkt att idag fanns det igenting av värde, men när vi ändå var hör så var det ju lika bra att stanna och kolla på vad folk ville ge för denna "smörja".. efter att ha kollat runt ett par gånger så hittade jag i alla fall några tavlor som var lite extra..   gillar Lars Normans lite barnsliga tavlor och har köpt några under åren, Lasse gillar djurmotiv och hittade några med fåglar     som han tänkte bjuda på och så en tavla med vaktparaden   målad av Anders Fogelin som även den föll i Lasses smak, eller kanske var det just konstnärens namn som var mest intressant.


Auktionen kom igång och jag tycker inte att det är så kul när dessa bondauktioner har massa regler, men denna kille tar 10 kr i slagavgift, rätt okej, men sedan är lägsta bud 50 kr och så höjer han sedan med 20 kr upp till 100 och sedan med 50 kr, så en sak kan ju bli ganska så dyr.

1000-lapparna haglade för saker som jag själv inte hade ens ropat på, men vissa vill ju ha detta och ger i många fall mer än vad de har tänkt sig från början.. Just de saker jag var intresserad av var inte det första han började med utan det var mest linne och trasmattor som folk verkar vara helt galna av att köpa och kan ge vad som helst för att få.. 


Men både Lasse och jag fick de tavlor vi ville ha och till och med billigare än vad vi hade hoppats på. Så dagen blev som vi ville .

Åkte hem, Lasse gick in och la sig att vila. jag tog ett dopp i poolen och la mig sedan på madrassen och flöt omkring i ca en timme..

Kvallens middag bestod av rester från gårdagen räkafton, sen spelade vi lite kort innan vi gick in och kollade på Morden i Midsommer.

Av Ia Hornesjö - 17 juli 2013 17:05

I går hade vi besök av Lasses syster Lena hennes man Janne, Jannes syster Eva med make Stefan. Vädret var verkligen på vår sida. Vi började vid 16.00 tiden med en liten fördrink och prat       , därefter blev det både rökta räkor och vanliga. Jag hade även gjort en västerbottenpaj, tsatsiki, guccamola, aiolien var idag inköpt. Vi hade ost och bröd  mm mm.     Vi åt och drack innan vi påbörjade lite lek som att skjuta både med gevär och pistol..

               


När detta var avslutat så blev det att återigen intaga vår plats under tak och ha en mycket trevlig sångafton, tyvärr fattades Jannes gitarr som hade gjort det hela ännu bättre.. Kvällen var ljum och härlig och den halva månen lyste på den svarta himlen.                     . Kvällen gick fort och snart var det dax för våra gäster att bege sig hem i mörkret.   De var lite tuffa och sa att de inte beövde någon ficklampa, men efter lite påtryckning från oss så tog de i alla fall en som fick leda dem hem genom de mörka gatorna.  Jag har gjort en liten film från kvällen men fast den är kort så ska det ta ca 8 timmar att få in denna så jag lägger i stället ut bilderna i klump så får ni som är intresserade klicka på dem för att se dem i normal storlek.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards