Direktlänk till inlägg 23 juli 2013

Auktion

Av Ia Hornesjö - 23 juli 2013 08:12

Gårdagen började som jag lovat med tovutredning, bad, tork och trimning för Olga.. Hon verkligen njuter av denna behandling och det är inte alls svårt att utförs, men klart allt tar ju ett par timmar och det känns i mina armar och rygg, men samtidigt njuter jag av att se hundenarna bli fina.      

Att se denna skönhet växa fram är en fröjd för ögat.


När detta var klart så blev det en tur till Snäckan för Lasse måste köpa silikon till duschrummet, han ska sätta en stålram på golvet så att inte vattnet rinner i hela rummet när vi duschar.. Kollade lite på Roynes munkvagn men han syntes inte till, så vi åkte vidare. Skulle handla hem torrfoder (har detta som ett kompliment och även för att kasta ut på tomten så att hundarna får jobba lite) men det som jag skulle ha fanns inte hemma och kommer inte hem förrän till fredag.. Åkte då upp till Ica och köpte stora burkar med hundmat som jag blandar med ris, pasta och grönsaker och jag lovar att idag gick det fort att äta, de sög i sig denna mat, så smakade gott gjorde den nog i alla fall.


När klockan var ca 14.00 så tog Lasse sin middagslur, själv satt jag mig på madrassen i poolen för att koppla av lite.. då ringer granntjejen och frågar om jag kan skjutsa upp henne till Löttorp, men jag vågar ju inte köra vår bil, klarar inte detta med automat, så jag säger att jag kan väcka Lasse, men då säger hennes mamma som har MS och inte har kört bil på 5 år att jag kör upp henne. Jag bestämmer mig då för att följa med, är ju bra att vara med om något skulle gå snett, deras volvo har manuel växellåda så den kan jag ju köra om det skulle behövas, men Elisabeth var jätteduktig och allt gick så bra, vi stannade till i Löttorp och åt varsin liten munk innan vi åkte hem igen.


Maten var lättlagad denna dag eftersom det handlade om rester från pajen dagen innan. Vi år spelade lite kort och sedan blev det TV, först Lotta på Liseberg och sedan tjejfotbollen som var riktigt rolig då Danskarna lyckade vinna. Var ute i mörkret som lystes upp av en stor rund boll på himlen, måste ju medge att det är lite speciellt med denna fullmåne som ger så mycket ljus i mörkret.

     

Magiskt eller hur

Även idag lyser solen från en klarblå himmel, fast det blåser ordentligt och det var rätt tungt att cykla till brevlådan, men det gick desto bättre hem när jag hade vinden i ryggen. Frukosten är avklart och tanken var att jag skulle hinna med en tvätt och trimning av Lycka innan vi åker till auktion, men jag tror nog att detta får vänta..men när jag ändå hade tankarna att trimma så tog jag i stället tag i Nemos päls, han har riktigt mycket med tovor i sina frambensbehäng och dessa tar tid att tova ut innan jag kan ställa honom i badet.

Men när klocka var strax efter 11.00 så åkte vi ner till auktionen.             Det var massor med fort redan och hela Götes "Lasses farmor och farfars gamla ängar " var fulla med bilar.

Jag hade ju redan läst i tidningen vad som fanns och vad jag ville ha det visste jag redan när jag kom dit   , men att den skulle bli dyr visste jag också. Men jag har inte hur mycket pengar som helst utan ville bestämma ett tak och det fick bli 3000 kr.. naturligtvis fick jag den inte, buden haglade och snart var det uppe i 4800 kr, visst hade jag kunnat skriva 5000 kr, men ibland måste man hejda sig. Men det fanns mycket annat att titta på   Dessa fina springer hemmahörande i Björnlunda fick mig att smälta.  Sen träffade vi även  lilla cockervalpen från Petra Funke    en riktig liten goding som var hur trygg som helst med alla dessa människor. Väl hemma igen kollade jag snabbt kylen, fick göra som Kajsa Varg alltid sa "man tager vad man haver". Jag plockade fram fläskfilé, bacon, svarta oliver, lök och grädde, det fick bli en gryta   denna dag med ris till.. Grönsaker har vi ätit så mycket innan så det hoppade vi denna dag.


Nu är det kväll och jag får se vad den ger, jag Allsång  på skansen kan man ju inte missa när Uggla är där,

Ha en bra kväll

Ia



 
 
Ingen bild

Ann

23 juli 2013 19:34

Hej
Kul att följa er på avstånd!
Kram från Lappland. Det är så vackert här.

 
Ingen bild

Ia

24 juli 2013 07:01

Detsamma säger jag, känns så härligt att följa er Norrlandsresa via FB, ser och låter så härligt och förstår att det är vackert.
Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards