Alla inlägg den 28 juli 2013

Av Ia Hornesjö - 28 juli 2013 08:23

Efter att alla bestyren under lördagsmorgonen var avklarade så börjde det roliga och det var lite loppis och marknad.

Klockan var ungefär 10.30 när vi anlände till Böda hamn.   Det var redan mycket folk på plats men borden var inte så många som det brukar, men Lasse måste alltid köpa något när han är på en loppis, så han ville runt och kolla. Själv var det jag som hittade mitt fynd först ett litermått för 10 kr, sen hittade jag två kokböcker   för 15 kr. Lasse han hittad 5 trädgårdskrukor   för 45 kr, men sen var det stopp..

Vi fortatte upp till Byxelkrok     och där var det liv och rörelse som alltid på marknadsdagen,    

nån ny fluga, att gå på vattnet var det många som gjorde.

men inget speciellt att se, det var bara de gamla vanliga stånden med det jag kalla för skräp.  Träffade flera bekanta och även en del med hundar     som vi pratade med.

När vi kom hem så var det så otäckt varmt,men en fika skulle vi ta och inte för att det verkar vettigt, men jag ställde mig att göra ett par våfflor var till fikat, vi satt ute i det kvalmiga vädret och hoppades på att det skulle komma ett ordentligt regnväder, men detta uteblev . Lasse gick och la sig för sin dagliga vila, själv la jag mig framför TV:n och kollade på lite kockprogram.

När klockan var 19.00 så la vi bara ett par hamburgare på grillen och idag var det en lat dag, hade en burk potatissallad och en tomat till dessa.

Vi spelade som vanligt ett parti kort och därefter gick vi upp till granntomten för att se om deras blommor behövde vatten.

När vi kom ner igen så blev Lasse sugen på att cykla ner till Hornsjöns Hotell     och ta en öl och kolla om det fanns några matgäster kvar. Det var en hel del folk och vi satt oss med ett par som bodde i en av stugorna och pratade bort någon timme.

 

När vi kom hem så kollade vi om det fanns något att se på TV, jag hoppade i stället in i duschen och det var verkligen skönt efter denna kvava dag. Lasse satt kvar framför TV:n  men det fanns inget  som kändes bra så vi  släppte ut alla våra hundar som hade intagit vårt sovrum   och de fick springa ut en sista runda för kvällen..


Sen var det godnatt.

Ia

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards