Alla inlägg den 3 augusti 2013

Av Ia Hornesjö - 3 augusti 2013 08:01

                      Ännu en helt otrolig dag vaknade jag till denna första lördagsmorgon i augusti. Det  enda som stör mig just nu är mina hundar som bara blir värre och värre för var dag som går här nere och detta är när de ska ha sin frukost.. Förr kunde jag lägga mina hundar ner och be dem vänta, men det går inte, det är alltid någon av dem som inte kan vänta och då sätter hela flocken igång, de skäller och hoppar och far och just nu är jag så himla rädd om mina ben, såret jag fick för en vecka sedan vill inte läka, det rinner var ur detta hela tiden och det är mycket inflamerat, borde nog ha besökt en läkare, men tiden räcker liksom inte till (fast jag inte gör något)

Det är bara en vecka kvar tills utställningen i Ronneby och jag har fyra hundar som måste göras i ordning tills dess och då gäller det att inte kroppen strejkar.  Nej fy vad mycket klagande det blev i denna blogg, det var ju inte det den skulle handla om utan idag vill jag ha det härligt.

Börjar i alla fall dagen med att ställa Nemo i duschen,         Han är så duktig på bordet vår fina prins.

Sen blev det som vanligt en tur till macken för att spela på hästar.

Väl hemma igen var det dags för lunch, men när det är dryga 50 grader nere i vår gryta så fick det bli lite lätt   .

Lasse hade köpt en liten korg inne på kupan som han ville att Sally skulle, jag sa direkt att den kommer att vara för liten.

      Alla hundarna inspekterade denna lilla korg, men inte blev det Sallys, det såg Opus till.

Klockan fyra var vi på plats hos Afzelius, började som vanligt med en liten fördrink och snacks.. Skulle sen spela kubb innan maten, men efter att vi suttit och pratat så var klockan redan 17.30 och magen knorrade på oss alla. Men så det kan gå, kolen var slut och inte vi heller hade någon och några fler än vi finns det inte i skogen.

Men det finns ju spis och Elisabeth ställde sig och lagade maten i köket och gott blev det .

     

Sen blev det fika och kortspel i stället för kubben denna kväll. Men vad gjorde det, trevligt hade vi och mätta var vi   Lasse var riktigt uppstoppad denna kväll och på ett alldeles särskilt härligt humör som fick oss att skratta ofta.

    .

Det blev en lång pokerkväll och glasen fylldes på då och då     . Svartare och svartare blev himlen och beslöt oss för att sätta pannlampan på huvudet och leta oss hem den korta med mörka vägen..

Väl hemma så började det blixtra och dundra, hela huset lystes upp av de vackra blixtarna på himlen.. Klockan 24.00 så sov Lasse gott, själv låg jag och vred mig och var inte alls sömning, Regnet piskade mot taket och jag låg och lyssnade på detta när jag helt plötsligt kommer på att mina trimsaker ligger ute, även två trimmaskiner som är uppladdningsbara.. vet inte vad jag tänkte, men jag gick inte ut i regnet för att ta in dem utan tänkte, är de förstörda så har det redan hänt.

Men det första jag gjorde i morse var att kolla och allt fungerade perfekt, väskan var ju i alla fall stängd.


Ny dag och söndag, men någon nässa blir det inte utan bara hundgöra.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards