Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Ia Hornesjö - 5 augusti 2013 09:01

Så var vi inne i första måndagen i aug   och vädret håller i sig.

Idag är det Olgas tur att bli badad och trimmad inför kommande utställning. När klockan var 12.00 så frågade jag gubben om han ville ha en våffla med glass, jag vad han svarade kan ni tänka er   och ner gick den

Är det varmt så är det och det blev inte mycket mer denna dag.. Lasse ville ta sig en tupplur innan vi åkte in och handlade och jag plastade in mitt men så att jag åtminstående kunde ligga på madrassen i poolen och njuta en timme.

Sen efter Löttorp så gick jag upp till Elisabeth för att sitta och snacka lite, vet inte var tiden tog vägen för helt plötsligt så hör jag Lasse ropa från vår tomt "nu är det Glamour", gissa om jag fick fart på min cykel, hann ner men det hade börjat, men jag hade inte missat så mycket..

I pausen satt jag på kastrullen med vatten, skulle ju gör en pastasallad ikväll på de kycklinglår jag la på grillen igår.

Allt går och så fort vattnet kokade så la jag i spagettin, tog in kyckling i storstugan och såg på TV samtidigt som jag benade ur de kycklingbitar som skulle var med i salladen.. När Glamour var slut så var jag även klar med middagen.

Sen blev det lite kortspel innan vi gick in för att se på Lotta på Liseberg, men var får jag plats någon stans.     Huset fullt med hundar, får väl lägga mig på golvet.

Nej nu får det vara färdigbloggat för denna dag.

Ha en bra kväll

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards