Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Ia Hornesjö - 7 augusti 2013 19:35

Ja idag är det onsdag och dagen har nog inget att erbjuda, har i alla fall inte något planerat.

Gjorde en fasansfull upptäckt när jag kollade i poolen i morse, den var helt invaderad av flygmyror     , så det var bara att börja försöka håva in de små krypen, men de ville tydligen vara kvar för det tog inte många sekunder innan de var tillbaka i vattnet.

Åt frukost, läste tidningen snackade med kussen..

Sen kom Carola och Tommy och med sig hade de Myra som nyligen hade löpt så jag stängde fräckt in mina hundar, men de märkte ju att det fanns folk här och vara tvugna att sitta inne är ju inte så kul,, så de fick komma ut och allt var grönt, ingen som var intresserad av lilla fröken.

Åkte en runda in till Löttorp och Macken, sen hem, Lasse la sig och vila. likaså gjorde min kusse Janne, han la sig ute och sov, men hundarna var ju intresserade av honom och när han äntligen slumrade till så la sig Qling på hans mage.

I kväll blev det bara Lasse och jag som åt, Janne är ute och träffar en kompis. Gjorde en ny rätt ikväll   . en kantarellpanna med pasta, mums så gott det var.. det var kantareller, färsk timjan, rödlök, vitlök, creme fraich och getost i denna. Hundarna höll sig lugna       och tiggde ingen mat, Sally hade änligen lyckas få sin nya korg   för sig själv

  men så blev hon intresserad av vad vi hade på bordet och snabbt var Olga på plats i hennes korg.

Sen blev det ett parti med kort innan vi gick hon och satt oss och kollade på TV.

Så kom nu kvällen och vi gick in för att kolla om det fanns något att se på TV.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards