Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Ia Hornesjö - 10 augusti 2013 11:28

 Vaknade vid 02.00 tiden i natt av att både nacke och huvud värkte, har ju haft detta i snart 14 dagar och det börjar faktiskt tära på mitt humör, men än så länge håller jag det uppe, får väl motgå mina principer och börja äta värktabletter.

Vad som är jobbigt just nu är allt man har med hundarna inför kommande utställning i morgon, men detta är ju bar ett måste om jag inte ska ställa in och skita i utställningen. 

Började i alla fall morgonen med cykelturen och jag måste medge att detta ger mig ett lite extra rus inför dagen. Idag tog jag ingen kamera med mig och det var synd för just denna hade de de två små hararna extra roliga lekar för sig, jag stannar gärna upp och bara sår och njuter av deras härliga små hyss, samtidigt som jag känner en sådan otrolig lycka att kunna göra denna lilla tur varje morgon och njuta av doft, lugn och fågelkvitter.


Sen efter att alla hundarna hade utfodras och vi själva ätit vår frukost så tog vi en tidig tur in till Löttorp för att handla lite inför morgondagen, var till macken för att både tanka bilen och spela på hästar.

Hemma igen så blev det att jag ställde Olga i duschen, som tur är så tog Lasse henne på trimbordet för föning och kamning... Trimmad var hon redan.. Sen tog vi en timme lugn innan jag ställde Qling i duschen, även honom tog sedan Lasse hand om, men där hade jag en hel del trimning kvar.. Både Nemo och Lycka är färdigtrimmade, men visst hade jag velat ge dem ett bad också, men de får nöja sig med att bli borstade inför utställningen, badade ju i förra veckan så skitiga är de inte.

Sen blev det en dag med mycket slappande, håller på att läsa (lyssna) på en bok "Efterskalv", tyvärr har den blivit liggande under derna  veckor vi har varit här och jag hade nästan glömt vad den handlade om, men så idag fick den nytt liv, satt i den skivan jag redan hade lyssnat på bara för att komma igång igen, satte mig till ro i solen och satt hörlurarna i öronen och sedan blev jag sittande där i dryga 2,5 timme innan jag lyckades lägga allt åt sidan för att börja förbereda middagen som idag blev grillad fläskkotlett med pomstrips och beasås   Vår hundar har varit lite sura för att de inte har fått göra som vanligt att stoppa fötterna i sina badbaljor, men det blir en dag på måndag också   Har ju ingen lust att börja om med dem innan morgondagen gryr.

Nu blir det filmtime och sen sova tidigt för att orka upp vid femtiden i morgon bitti,

Ha en trevlig söndag och håll gärna tummarna för oss.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards