Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Ia Hornesjö - 15 augusti 2013 08:05

  


I går  morse när jag cyklade ner till brevlådan så tog jag med mig kameran, solen sken så vackert över alvaret     och jag ville ta ett par bilder.. vad jag inte var beredd på var att även idag hade samma ungtjur       som igår tagit sig ut ur hänget och stod där mitt på vägen, han kollade lite på mig och blicken sa "god morgon".. kanske får slå en signal till bonden och be honom hitta var killen tar sig ut.

 

Lasse tog sig ann Opus idag, tycker att vi borstar och tovutreder ofta, men det blev en hel del som Lasse tog bort enbart med tovutredaren denna dag under de nästan två timmar han höll på.

Sen blev det en tur in till Löttorp och TV-handlaren för min laddare till telefonen hade slutat fungera, köpte även papper till skrivaren så  jag kan skriva ut nummerlapparna när de kommer. Åkte hem med detta + lite mat och hundmat som vi även hade handlat. Tog sedan med oss Qling och Nellie upp till Böda Sand och köpte glass..

 

Nellie fick glass av mig och det var gott tyckte hon.Hon till och med skrattade.

 

Qling fick glass av Lasse, han var så duktig att sitta och vänta på att få sin bägare.  Gick en runda och kollade i affärer, alla har nu 50 % avdrag på sina priser och alltid hittar man ju något, jag fann en mascara och det var bra för min var nästan slut.

Sen var det bara att åka hem så Lasse fick ta sin siesta. Själv ställde jag mig att göra kyckling och lammspett som vi skulle lägga på grillen denna kväll. Så kom de på grillen och på tallriken såg det ut så här  

Lammkorven är jättegod, den köper vi på Rosas handel, där de gör alla sina korvar själva.

Jättegott var det och naturligtvis var hundarna med runt bordet. Nemo var den som tiggde mest och jag var lite hård idag och sa, " apport måste han kunna innan han får något "    och visst kunde han apportera"om så att det bara var en penna, men nog var han värd en bit kyckling i alla fall. Han vill ju normalt inte alls ta något på ordet "apport"

Snart var det dax att gå in och kolla TV igen, denna VM i friidrott tar ju mycket av vår tid..

I kväll blev det inget kortspel, det fanns annat att göra innan vi åter satt oss vid TV:n. Men vad kvällen tog vägen har jag ingen aning om för när klockan var 21.30 gick jag och la mig för att sova.

God natt.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards