Alla inlägg den 17 augusti 2013

Av Ia Hornesjö - 17 augusti 2013 21:25

Vaknade tidigt denna morgon, eller om man ska kalla det natt för klockan var bara 02.15, gick upp och kissade, men det skulle jag inte ha gjort för när jag kom tillbaka till sängen så var jag klarvaken, låg sedan och vred och vände på mig fram till sextiden då Lasse släppte ut hundarna.. kände mig rätt trött fortfarande och sa att jag ville försöka sova, somnade nog för jag drömde i alla fall, men denna sömn varade bara en kvart och sedan var det lika bra att stiga upp ur sängen. Cyklade lite längre idag när jag skulle hämta tidningen, mest för att komma igång. Cyklade förbi hotellet och där var det tomt  Efter frukosten så satt jag igång med förberedelser inför kvällen, gjorde en pajdeg som jag gräddade innan jag la på ostsmeten till en Västerbottenpaj.. förberedde röken för att jag skulle röka räkor.. gjorde faktiskt det mesta färdigt innan vi åkte till Löttorp för att handla.. En sväng in på systemet blev det för att jag skulle köpa vin, men det som jag ville ha fanns inte eftersom hyllorna var rätt tomma inför deras stängning idag.. detta är bara ett sommarbolag, men ack så trevligt

Väl hemma igen kunde jag ta det lugnt, satt mig i solen som stekte, termometern visade på 32.9 grader och både jag och hundarena måttde dåligt av denna hetta..

Tog en snabb dusch innan klockan var fyra då grannaran skulle komma.. termometern hade nu sjunkit lite och var bara 29.7 grader.

Så kom de, vi började med en drink och sedan blev det femkampen innan vi satt oss till bords.  Lite bilder blev det från kvällen, men dessa får tala för sig själva.

             

När alla hade gått hem så la sig våra hundar till rätta i storstugan.

 

Nellie hittade sin plats på glasskivan under soffbordet på glasskivan.

Lite TV-tittande blev det innan vi gick till sängs.

Ia



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards