Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Ia Hornesjö - 20 augusti 2013 07:59

I morse när klockan var fem vaknade jag och tittade ut, igen sol,   det är man ju inte van vid, men det var lögn att somna om, låg kvar tills Lasse släppte ut hundarna lite före sex, sen vet i sjutton vad som hände, men jag drog täcket över huvudet för att värja mig mot en ilsken fluga och somnade tydligen om. Hann drömma om att jag cyklade till Borgholm, men jäklar vad trött jag var i benen när jag vaknade och klart är väl det när man har cyklat en massa mil på morgonen. Klockan hade nu hunnit slå sina sju slag och jag steg upp och ställde min trötta kropp i duschen för att vakna till liv ordentlig.. sen blev det cykeln på riktigt, men jag var fortfarande trött i benen och den km jag cyklade idag kändes som flera mil.

Frukost och utfodring av djuren som vanligt, innan dagen började ordentligt.

När jag sitter vid datorn så kommer Lasse in och säger att han vill till Kalmar. Okej det var bara att börja planera inför denna resa, kolla i kyl och frys mm mm. ingen idé att åka så långt utan att handla.

Kom i väg tidigt, klockan var nog bara strax efter nio   och då vet man att man är i Kalmar lagom för att hinna handla lite innan det blir allt för mycket med folk.. Lasse ville först till Jula, det blev en hel del av det han hade skrivit ner och naturligtvis en del annat.. klockan var 11.15 när vi var klara där inne och jag undrade om vi kanske skulle äta en tidig lunch på Mc Donald. Det är ju inget som Lasse tackar nej till.     gissa om jag har längtat efter detta och är det nästan tre månader sedan senast jag var på Mc Donald då tycker jag att vi kan unna oss detta..

Lasse undrade om vi skulle gå in på Giraffen och kolla i affärer, men jag ville till Ikea, hade faktiskt redan innan vi åkte varit inne på deras hemsida och kollat på ett nytt matbord som var mindre än det vi har, men kunde bli större och det ville jag köpa.   På väg in med raska steg och jag lunkade efter med mina stela.. Det är ju lite mer golvyta på detta varuhus än vad vi är vana med från Stockholm, så det blev många steg, men jag fick mitt bord + ett litet bord som Lasse vill ha vid sidan för att ställa grogglaset på.. sen blev det några andra små prylar också.. Tyckte inte att vi behövde köpa några stolar eftersom de sex som är till det andra bordet kunde få duga..Men sen blev det en tur till Rusta, jag ville köpa färg till håret, baraför att få bort det gråa som har blivit lite mer av under sommaren.. och vad hittade jag där, jättemysiga klappstolar, mjuka och sköna som tar liten plats, så det blev fyra stycken och bra var ju det för då kom jag på att vi inte alls behövde kasta det andra stora tunga bordet utan ställa det under taket på vår uteplats istället, där det stod förut..

Sen ville jag in även på Citygross för att köpa lammkotletter till middag.. hittade även en hel del med mat till våra hundar

  Men när vi kom ut därifrån så var det alldeles svart av fåglar både på parkeringen och på taket till Bahaus. Kände mig ungefär som jag befann mig i filmen "Fåglarna"  

Vägen hem gick bra fast det var en del stopp       på Ölandsbron, de håller på att kolla skarvarna där.

När vi kom hem och hade plockat ur allt ur bilen så behövde Lasse sin siesta. Själv ställde jag mig och packade in den inköpta hundmaten i portionspåsar. Sen gick jag upp till Elisabeth och satt mig och snacka lite.. När jag skulle gå därifrån så stannade jag upp och kollade på deras gräsmatta   och sa för mig själv "är det hösten eller våren som är på väg" för hela deras gräsmatta var fylld av maskrosor.

Det blev inte så mycket av att sätta ihop borden utan det la vi på is till i morgon.. När jag satt mig framför TV:n för min Glamour så satt Lasse på grillen och när jag var klar med mitt TV-tittande så var även våra lammkotletter färdiga på grillen.

  Vi åt och drack vårt ekologiska vin som inte alls smakade illa, nej, riktigt gott faktiskt, tycker nog att 14% är lite oödigt men när det inte fanns något annat så fick ju detta duga. Benen blev i alla fall ordentligt avtuggade, något som jag står för till 100%.

Sen blev det som vanligt en avslutning vid middagsbordet med kortspel och därefter blev det att gå in och sätta oss framför TV:n och kolla på Idol.

Så här avslutar jag min blogg denna dag, men lovar att återkomma imorgon och då får ni säkert även se bordet på plats.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards