Alla inlägg den 23 augusti 2013

Av Ia Hornesjö - 23 augusti 2013 08:57

I går kväll var jag trött och gick och la mig redan klockan 22.00, inte bra tydligen för halv 12 var jag vaken igen, slumrade lite till och från fram tills i morse då jag var tröttare än vanligt, låg till och med kvar i sängen till klockan var strax efter sju och hade kunnat ligga kvar ännu längre om jag kunnat.

Men cykelturen fick mig att kvickna till innan frukosten var framdukad på uteplatsen..   och det man möts av så fort jag stiger utanför dörren kan väl få alla att vakna upp.

Nellie är tydligen inne i ett förlöp och Opus är helt galen i henne, hon vill inte att han ska springa och lukta henne i baken, hon skriker, hon gnäller och hon till och med morrar åt honom, men inte bryr han sig om det, som tur verkar inte Qling och Nemo vara intresserade.. så i natt tyckte vi att Nellie skulle få vara för sig själv, de andra stängde vi grinden om ute i hallen.. Nellie sov så gott i soffan när vi gick och la oss och jag har ju märkt att hon har varit uppe hos oss ett par gånger denna natt, men hon hade visst haft jättekul när hon fick vara ensam, en soppåse hade hon gått igenom ordentligt, det var ju mest bara pappersskräp i den, men allt hade hon lagt i soffan.. Ja ja, ingen större fara skedd men man blir lite fundersam när en 7-åring börjar hitta på tokigheter som hon aldrig tidigare har gjort.

Solen skiner lika fint idag som dagarna innan och luften är härligt klar och lätt att andas.. 

Efter frukosten så satt Lasse igång med lite pälsvård på Nemo   de andra hundarna hittade på olika saker så idag fick Lasse vara ifred när han höll på med hunden på bordet.

Själv tog jag mig en tur upp till alvaret för att kolla vad grannens hund skällde på, det var tjurarna som hon tyckte hade kommit lite väl nära   Det är en av tjurarna som är mest nyfiken, han har alltid något på gång när man ser honom och jag tror att han känner igen mig när jag kommer upp för han kommer alltid fram och ska hälsa. Passade på att ta en bild på en av blommorna som finns överallt nu uppe på alvaret. Himlen var också så grann så det var svårt att låta bli att ta en bild.

Kan väl annars inte påstå att dagen har varit så kul, jag har haft både huvudvärk och nackvärk hela dagen och ingenting vill hjälpa, så jag har mest bara suttit stilla och lyssnat på min ljudbok. Har även slumrat till ett par gånger och fått börja om at lyssna.

Efter jag hade sett på Glamour som kom Royne och Elisabeth ner på lite fredagsmys och kortspel.   Jag hade förberett lite ostbricka och även några räk och champinjonkrustader. Det mesta gick åt innan vi började spela kort.

Vinnare i kväll blev Elisabeth.

   Mörknet infaller rätt snabbt så det är tur att vi har vår lampa som jag köpte förra året på auktion, den lyser verkligen upp i mörkret, sedan hade vi även månen som lyste upp. Hundarna passade på att förse sig med lite ostar som var kvar, men vad sjutton gör det, de ska ju också få vara med.

Snart är det åter kväll och jag ska krypa ner i sängen och hoppas kunna sova några timmar i sträck i alla fall.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards