Alla inlägg den 3 september 2013

Av Ia Hornesjö - 3 september 2013 06:41

God morgon. Vaknar idag till en klarblå himmel och 14 grader varmt.. de lovar dryga 20 grader denna dag. Så det blir att se fram emot en härlig septemberdag.

Att bara få stiga ut på tomten, ta kameran och fånga dagen tycker jag om och just detta härliga morgonljus med sina skuggor.

           

Minde rolig syn är väl vår normalt vackra alvar och på just den plats där jag varje morgon alltid tar vägen till brevlådan

 

Förstår ju att mycket måste bort, men varför man har tagit bort alla enar efter muren fattar jag inte.


Som vanligt är det mycket på agendan. Vi har träd som borde hinnas fällas, hundar som ska hinna göras iordning till helgen. Lasse har antagligen något nytt projekt denna dag, han snackar om att jag inte kan koppla av och göra en sak i taget, undrar nog vem som är värst han eller jag.

Men det har gör nu är ett måste för att just här ska sedan avloppet fram och då måste allt som har funnits vid hundpoolen bort. Ensam behöver man ju inte känna sig när man jobbar i alla fall, både grodor   och hundar     vill hålla sig nära och inte störs de av varken sågande eller annat.

I dag ville jag ha grillat till middag, men nu är vi tillbaka på ruta ett igen när det gäller att handla på Ica, ingen idé att tänka ut någon middag innan man har varit där och sett vad som finns. Så idag valde jag direkt att handla på Rosas handel, då vet man i alla fall vad man får, men det är inte Stockholmspriser där inne direkt.. Det blev det billigaste de hade idag, fläskkarré á 99 kr kilot och så varsitt märgben till hundarna.. två skivor chevre blev det också.

När vi kom hem från affären så blev Lasse trött, han gick och la sig och tog sin siesta, jag läste min bok i en timme och sedan satt jag igång och tömde min bod på alla loppisprylar så att det i alla fall ska vara tomt på golvet till helgen ifall det blir en dejt där mellan Olga och hennes tilltänkta.

Ikväll ville jag äta innan Glamour eftersom det var en sådan fin kväll och jag ville sitta ute och äta, så jag förberedde det som skulle läggas på grillen     och lät Lasse ta över.. en lite näktergal   som kommer varje gång vi grillar och sätter sig bredvid Lasse och kollar kom även denna kväll på besök.

   

Maten serverades klockan 17.00 och då var det 26,8 grader vid vår uteplats.

Efter att jag sett mitt TV-program så blev det även ett parti kort innan Lasse började plocka undan sina maskiner som han hade använt under dagen då han jobbade.

Kvällen avslutades framför TV.


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards