Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Solig lördag

Av Ia Hornesjö - 26 april 2014 06:26

Även denna morgon vaknade jag av att solen sken in i huset.. termometern visade på -2 grader, men vad gör det när man vet att dagen kommer att bli som gårdagen.'

Idag fick Nellie följa med till brevlådan, hon älskar att bara gå omkring och lukta på allt.    

Här finns det ingenting som får henne att bry sig om rådjuren som befinner sig precis framför oss, en stor ståtlig bock med stora sammetshorn och hans lilla fru.. Tar fram kameran för att ta ett kort men bocken sticker iväg med ett ihållande skällande för att locka med sig sin lilla fru, men hon springer åt ett annat håll.  

Hinner få ett kort på henne när hon stannar upp för att kolla oss, men naturligtvis hade jag fel kamera denna dag.

Nellie bara lunkar på och håller sig till de andra dofterna som hon har hittat.

 

Tar i stället en bild på några ensamma gullvivor som står efter vägen.  Kollar in den stora högen som växer för var dag och skymmer sikten ut mot alvaret för våra grannar.  

Undrar när de tänker hämta denna hög och hoppas bara att den är borta nästa gång vi kommer ner.

När vi ska gå från brevlådan så försöker jag få Nellie att bära en tidning, men hon bara sätter sig ner och visar bestämt att det tänker hon inte alls göra.

 

Vadå, ska jag bära den där

 

snälla matte säg att jag inte behöver.

 

om jag tittar bort så kanske du fattar

 

Nä matte, ge dig nu, jag tänkter inte bära tidningen åt dig. Jag vill springa nu.

 

 

Det här är roligare än att bära tidningen, det kan de andra göra.

Jag satt mig i solstolen och kollade på de häftiga örnarna som flög precis över oss

 

Dagen fortsatte med jobb för Lasse och själv tyckte jag det var viktigare att få slappa i solen

 

Tyckte att den som jobbar behövde en ordentlig lunch och den slappande och solande hängde med.

Sen blev det en liten tur in till Löttorp och en till till loppis som är en gång i månaden, men det var bara fyra bord och inget som vi vill ha.

Träffade en av grannarna som hade skaffat sig en söt liten valp som ska bli jakthund

 

Naturligtvis kunde inte Lasse låta bli den.

Sen hem igen och jag satt mig igen i solen och löste lite korsord, Lasse tog sin siesta.. Sen gick jag upp till grannarna och blev bjuden på ett glas vin, efter en stund kom även Lasse och fick en whisky.. de skulle grilla och tyckte att vi kunde stanna och äta med dem, men jag hade redan förberett vår middag som idag var en tunn rågskiva med massa räkor och lite annat gott

 

Sen blev det lite kortspel som hör Öland till

 

Nu sitter vi inne och snart börjar Gladiatorerna .

Ia



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards