Alla inlägg den 25 juni 2014

Av Ia Hornesjö - 25 juni 2014 20:05


Steg upp klockan 05.15  i morse, gjorde det man ska och vi var klara när klockan var 07,00, så nu var det bar att börja packa bilen och få hundarna att första att de skulle få följa med.

Klockan 07,55 satt vi i bilen och den började rulla mot Öland.

Resan gick bra och vi valde att ta en liten paus där vi brukar vid Mönsterås, men denna dag var det massor med folk där och det gick inte som vi ville med hundarna, måste ju ta lite hänsyn när det är så mycket folk, så det blev bara en snabbkissning för dem alla.


Lassé vill stoppa något i magen så jag dukade upp det vi hade med oss.

 

Sen fortsatte vi mot Ölandsbron-

 

Nu var vi över på den rätta sidan och känslan blev bara starkare och starkare

 

Vallmofälten lyst röda och solen sken

 Så var vi äntligen framme.

 

Gräset var högt och det kändes skönt att grannen hade gjort en väg fram till dörren

 

 

Alla hundarna sprang omkring och man såg deras lycka av att ha kommit hit igen. Sally försvann nästan i det höga gräset, men njöt gjorde hon.

En tur in till Löttorp för att handla det viktigtaste till morgondagens frukost.

När vi kom hem igen så sa Lasse att han orkade inte börja med gräset utan föreslog att vi skulle ta en gindrink och välkomna oss själva hit till Öland

 Normalt gillar jag inte chips men kunde inte låta bli denna påse när det stod att det var halva priset, men vad det var hälften av hade jag ju ingen aning om, men dyr var den för 22,90 när rabatten var dragen var lite i högsta laget tyckte jag, men jag lovar att den var värd varje öre för så goda var de.

   

Precis när vi hade satt oss så upptäckte jag att det fanns fågelungar precis ovanför mitt huvud, så vi smög iväg till ett annat bort för att inte störa dem.. men de verkar inte bry sig om oss eller våra hundar.

Snart så var klockan mycket och jag bänkade mig framför TV:n för att se Glamour. Funderade på om vi behövde någon middag ikväll, jag kände mig nog rätt nöjd med chipsen som jag satte i mig till drinken, men Lasse ville gärna ha något att sätta tänderna i, så jag gick ut och ställde mig vid grillen och gjorde en snabb men god middag med hamuburgare, haloumi och vitlökscremefraiche.

 

Alltid gott med något grillat.

Även middagen fick vi inta utan tak över huvudet, men vad gör man inte för de små fågelungarna och deras duktiga mamma som jobbar i ett för att göra sina gapande ungar nöjda-

Efter maten så gick jag in och satte mig för att uppdatera denna blogg, Lasse har tagit fram gräsklipparen och är i full gång med att klippa det höga gräset-

Känner att kvällen kommer att ta slut tidigt, är trött och har inte lust med något mer denna kväll.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards