Alla inlägg den 26 juni 2014

Av Ia Hornesjö - 26 juni 2014 07:25

Första dagen var ju igår och den började på eftermiddagen, det var mest urplockning ur bilen, en snabb titt upp till grannarna och sedan en tur in till Löttorp.

Idag är en ny dag och vi vaknade som vanligt strax efter 05.00, det var alldeles tyst från hundarna och de sov så gott denna morgon, men som vanligt måste jag ur sängen när jag vaknar, har svårt att bara ligga kvar. Så jag kände det var lika bra att vi gick upp och gav hundarna sin frukost.  Så härligt att bara öppna dörren och låta dem springa ut och sedan låta dem få äta utomhus.  Innan klockan var 07.00 så var vi klara med både hundar och vår frukost och Lasse var igång med att klippa gräsmattan igen.

 

För mig blev det att börja plocka ut alls som finns i lillstugan för att få städa upp där ifall det kommer någon som vill sova kvar.

Efter ett par timmars städning och lite fönsterputs så tog jag mig en runda på tomten för att se vad jag skulle göra mer denna dag. Upptäckte rätt snabbt att den enda rabatt jag har här nere var full av ogräss och de stackars blommor som finns där under inte hade haft en möjlighet att komma fram. Så jag la mig på knä och började rensa.

 

När jag hade fått fram de få blommor som fanns så var det trimmens tur att börja jobba, men då fungerade den bara i fem minuter, sen la den av.

Tog då istället lite bilder på våra tre killar som alla är riktiga livsnjutare

 

Opus måste alltid ligga högt, så en solstol är bättre än marken.

Sen tittade jag till mina små hyresgäster då och då och jag verkligen njuter av att se deras små munnar när de ropar på sin mamma efter mat. Vill ju inte störa dem, men passade på att ta lite nya bilder när mamman höll på och leta mask till dem.

 

Snart börjar väl oron över dem när de ska ge sig ut på sin första flygtur.

Även idag blev det en tur till Löttorp, var till macken för att beställa tid till service och få hjälp med att få bort vårt hjul som sitter fast.

Handlade lite till grillen, eftersom  vädret fortsatte som de hade gjort hela dagen med strålande sol, så blev det även grillning denna kväll.

När vi kom hem var klockan 15.00 och vi hade fortfarande inte ätit något, men vi hoppade över detta denna dag och satt och bara ner med varsit glas rött vin och en tidning. Sen ville Lasse ta sin siesta och jag gick upp till grannen och satte mig och snackade lite. Sen tog jag cykeln ner till brevlådan för att hämta posten.

När jag satt och kollade på Glamour så tände Lasse grillen och fick naturligtvis sällskap av vår hundar.

 


Lasse tog fram en stol till sig, men den tog Opus hand om, de andra hundarna la sig under grillen.

Kvällen var det underbar och solen värmde fortfarande när satt ute och åt

 

I kväll blev det fläskkarré med hemgjord potatissallad.

När vi ätit klart så tog jag mig en ensam promenad med min kamera, tog bara lite bilder på vårt alvar

 

Inte för att det är lika vackert som tidigare, men det är i alla fall inga gropar och allt är i ordningställt.

Nu är klockan 20.00 och jag har egentligen ingen som helst lust att gå in.

Men jag avslutar denna blogg ikväll och återkommer i morgon.

Ia




Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards