Alla inlägg den 28 juni 2014

Av Ia Hornesjö - 28 juni 2014 06:07

Uppe med tuppen som vanligt. I dag var det lite varmare ute, hela 12,5 grader klockan 05.30 Tyckte jag jobbade en hel del igår med tomten och poolen, men så många steg blev det inte enligt mätaren.

 

Fast jag har ju inte mobilen i fickan hela tiden och så var jag ute två gånger på cykeln och ingen mobil, så nog gjorde jag minst 10,000 steg,

Nu börjar lördagen och det med en massa måsten för Lasse, så redan före 8.00 var han igång.

 

Nu var det röjarens tur att ta över gräsklipparen. Passade på att rädda några av blommorna och sätta på fikabordet. Även en av våra enar fick fällas för att Lasse ska kunna jobba med sitt nya projekt.

Strax före nio så kom regnet, men Lasse gav sig inte utan fortsatte med att röja.

Tog en liten tur upp till Valles och handlade lite, sen till Byxelkrok där vi vara var en tur inne på Ica, men valde att inte handla något efter det mesta var dyrare än det är i Löttorp.

Hem igen och jag gjorde iordning hundpoolen'  

Kändes så bra nu när allt var klart och jag satt igång och kollade alla värden, PH var alldelses för högt så innan jag kunde klorera så var jag tvungen att sänka detta värde.

Tog en liten bild på våra söta fågelungar som nog är på gång och ska lära sig flyga

 

 

Mamman  där med mat, men de är nu så stora att de nästan inte får plats i sitt bo.
Gick sen in och satte mig att sy lite koppel till våra hundar.

 

När jag sitter inne så ser jag fram till poolen och ser att nu ser jag inte behållaren för kloret, konstigt tycker jag och går ut och kollar, ser att det har minskat ca 20 cm i poolen och börjar leta efter var det kan läcka. Hittar ett ställe precis där pumpen sitten och där sipprar det vatten ur hela tiden. Lasse tillkallas och gör sitt bästa för att få stopp på vattenläckan, men hur det går får vi se i morgon.

Vi hade som vanligt bestämt oss för att grilla denna kväll, men eftersom det hela tiden småduggade och vi inte kunde sitta ute så bestämde jag mig för att göra en enkel pastamiddag.

 

Vad är egentligen godare än pasta och köttfärssås och när den även är fyllig och härlig med creme fraiche så är den svår att mäta sig med en grillad köttbit.

I kväll blev det även att smaka på min smultronpaj och till denna serverades vaniljsås.

 

Gott sa mannen, sött sa jag

Nu avslutar jag bloggen för idag men återkommer i morgon.

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards