Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

Söndag

Av Ia Hornesjö - 29 juni 2014 20:37

Idag hade jag inte tänkt att skriva något i bloggen, men har ju de som inte har FB som gärna vill vera vad som händer här hos oss, så en liten uppdatring från dagen får det väl bli.

Vaknade redan före fem i morse av att hundarna tyckte att nu var det dags för frukost. Ropade till dem att de skull lägga sig ett tag till, men snart  så kändes det att det var lika bra att stiga upp.. Det var en härligt ljum morgon och idag var det ingen fara att stiga ut på tomten utan skor.

På söndagarna kommer alltid tidningen sent så det kändes inte som någon idé att cykla er tidigt, utan så fort frukosten var avklarad så ställde jag Qling på trimbordet.

 

Efter att han hade blivit tovutredd och grovtrimmad så blev det hans pappas Opus tur

 

Fina killen som bara njuter på trimbordet.

Nu var i alla fall hundpoolen så pass bra att vissa av hundarana gott kunde få sig ett provbad. Började med Opus som verkligen gillar detta med att bada

 

Det blev en hel del med simning denna första tur i badet-

Sen var det Lyckas tur och hon verkligen kan visa hur mysigt hon tycker att detta är, sträcker ut hela sig själv i badet och simmar runt och vill helst inte gå upp.

 

Sen fick även Oling ta sig ett bad. Han vill alltid apportera i vattnet så när det inte fanns något annat än klorbehållaren så fick den duga

 

Husse häntade då en dummis till honom och han blev jättelycklig över detta'

 

Sen blev det en tur till Löttorp för att handla lite.

När vi kom hem så var vädret helt underbart och vi satt mest och bara slöade.

Tog lite bilder på vår fina fågelfamilj där den största av fågelungarna hela dagen har försökt att prova sina vingar.

 

Mamman jobbar hela tiden med att hämta stora feta maskar till sina små

 

Så blev det dags för att grilla. I kvall var det endast lammkorv med lite grillade grönsaker

 

Varmt och skönt var det att sitta ute och äta.

Men så hände det som jag inte ville få se. Den största av våra fågelungar gav sig ut ur boet och mamman som gjorde allt för att få de att följa med henne , tappade bort denna lilla unge på tomten, den slog ner innanför staketet och mamman utanför. Hon jobbade hårt för att få med sig sin lilla unge'

     

Klart att Qling såg detta och var snabb framme vid ungen, så det blev att rädda unge från Qling. Lasse fick den över staketet och mamman var glad att få sin lilla unge.  Nu har vi de två kvar som jag hoppas att mamman återkommer till och ser till att de får mat så länge de stannar i boet.

Kvällen var så skön, så vi tog fram kortleken och spelade några pariter innan vi stängde dörren om oss och gick in.

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards