Alla inlägg den 30 juni 2014

Av Ia Hornesjö - 30 juni 2014 06:03

I dag var jag ordentligt trött när jag vaknade strax efter halv 6 av att hundarna skällde hysteriskt av hunger. Kom snabbt ur sängen för att få tyst på dem. Men hade gärna legat kvar och sova vidare, natten hade inte varit alls kul, sovit väldigt ryckigt och lyssnat på klockans halv och helslag sedan klockan halv 2. Kollade min telefon för att se hur många steg jag hade gått igår, gjorde ju inget annat än att cykla till postlådan på morgonen, sen var det ju mycket att stå still och trimma hundar och vara med dem när de badade, så jag blev nästan förvånad när jag såg siffrorna.

 

Att göra 4,5 kilomer nästan enbart på tomten är inte dumt.

Klockan 07,00 tog jag cykeln och monbilen och började min tur till brevlådan.

 

Alvaret låg i en tjock dimma och inte ens gården kunde man se.

 

 

Tomt och ödsligt är det denna morgon. Men mötte en bil på vägen hem, någon som inte orkade gå eller cykla till brevlådan denna morgon.

Väl uppe på alvaret igen så hade tjurkalvarna lagt sig till rätta i en stor hög, bara en av dem var ute på vift.

 

De verkarde lika trötta som jag denna morgon och bara lyfte lite på huvudet när jag pratade med dem,

Parkerade cykeln och gick fram för att kolla om det hade försvunnit något vatten ur hundarnas pool.

 

Ja det var precis vad som hade hänt och nu fattar jag ju att det inte kan vara vid in eller utloppet som skadan sitter. Visst kan hundarna bada fortfarande men det skulle ju vara kul att kunna använda renaren också.

Tog en tur inne på tomten innan jag gick in

 

Plockade en hand full med smultron som Lasse fick till sin mjölk och flingtallrik.

Dagen fortsatte med att vi åkte till centrum för att köpa massa stenar till Lasses projekt. Passade på att gå in till Rosas och berätta att jag hade talat med Rosa själv och blivit lovad ny entrecote eftersom den första var dålig.

Gjorde repris på fredagen, köpte nya kex och även ost.

Dagen var helt underbar och hundarna fick bada en del i poolen fast vattnet var lågt, men det gick i alla fall att simma där för dem.

 

Sen upptäckte jag att klockan började närma sig 17,00 och det var lika bra att sätta igång med maten.

 

Den nya och verkligen helt otroligt fina entrecoten lades på grillen, Fast klockan var över 17,00 så visade temperaturen på 22,8 grader.

 

Klart att hundarna var med vid matbordet och husse kunde ju som vanligt inte låta bli att ge dem något. Klart att de gillar honom mer än mig.

Sen gick jag in och tittade en snabbis på Glamour innan jag återigen gick ut och satte mig. Tog fram lite mer vitt vin och den goda osten och kexen som jag hade handlat på Rosa.

Tog fram kortleken och så satt vi där och myste i den varma sommarkvällen men kortspel, ost, vin och kex.

En helt vanlig måndag för oss pensionärer.

Ia




Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards