Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Ia Hornesjö - 2 juli 2014 06:28

Morgonen började som vanligt med hundar och frukost. När jag skulle ta cykeln till brevlådan så låg redan våra tidningar på min pakethållare, så det var bara en promenad fram till cykeln som jag gjorde.

I måndags så kom de och satt igång vårt kommunala vatten vid tomtgränsen, det ska stå och rinna några dagar enligt dem. Lite kontigt kan man tycka, ena gången får man inte ens vattna med det kommunla vattnet och nu ska det stå och rinna ut en massa vid de tomtgränser som ska ha vatten.

 

Igår fick jag ett ryck, varför ska det inte ta varas på, satt igång och skulle göra rent vår pool, det hade samlats en massa skräp och tjockt lager med sand och annat på botten, bara att tömma 20 tusen liter tar ju tid,, men gisses vad jag jobbade, när det efter 12 timmar hade sjunkit så att jag kunde gå ner med höga stövlar så satt jag igån och hjälpa till med att hinka över och skrubba botten, all min lediga stund gick åt till poolen denna dag,  När klockan var 15,00 så hade jag fått rent så pass mycket att jag kunde koppla en slang från tappstället, men det går inte fort, men hoppas hinna få upp  5000 liter vatten så behöver vi bara köpa hem en tankning med bil.. Lasse var iväg två gånger till macken, lämnade in vår bil för 1000 milaservice och sedan var han inne klockan 16,30 för att hämta hem bilen. Själv var jag inte utanför tomten på hela dagen.

 

Vår Lycka fyllde 10 år igår och dagen till ära fick hon bli ordentligt trimmad och blev av med all sin päls, hon ä'lskar att bada och simma så då är det ju skönt att få vara utan denna päls som bara tovar ihop sig. Hon blev så söt och lycklig efter denna förvandling.

Till middag denna kväll blev det grillad hamburgare med tsatziki och smörslungad potatis. Kom på när jag satte mig vid bordet att jag inte varken hade druckit eller ätit något på hela långa dagen.

Vi spelade lite kort innan vid gick in vid 20.00 tiden för att kolla på Skansenkväll. När klockan var strax efter 21.00 så var jag så slut att jag nästan mådde illa, så jag sa godnatt och sov faktiskt nästan hela natten fram till klockan 05.00 denna morgon.

Nu har även onsdagen börjat och jag ska nu ta mig en tur till brevlådan.

Ia



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards