Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Ia Hornesjö - 4 juli 2014 06:36

Ja den började rätt jobbig redan klockan halv tre på natten, då jag vaknade av en värk i hela kroppen, nog för att jag var beredd på detta efter allt mitt jobb under onsdagen, men lika jobbigt var det ändå.

 

Kvällen innan hade vi avslutat med att sitta ute och spela kort efter middagen som denna dag bestod av färdiggrillad kyckling-

 

Tog bara vara på låren och vingarna och la till lite fetaost och soltorkade tomater.

Somnade tidigt denna kväll och kanske var det detta som gjorde att jag sen vaknade redan klockan 02.30

Torsdagen var jobbig hela dagen, de hade lovat sol och värme, ja värme var det, fast den ville inte infinna sig hos mig, frös och kände mig väldigt dålig under hela dagen, sen började jag även få ont i halsen och detta var ju inte kul.

 

Lasse jobbade på med att riva vår gamla poolanläggning,


När vi var inne och handlade så fick jag ett SMS att Jill med Elsa stod utanför vår tomt, så vi skyndade oss hem för att möta dem.

Mötte dem på vägen, Elsa hade varit och badat

 

En blöt liten Elsa

 

Lillhusse Ingvar hade hittat en massa smultron som han sommarlikt stoppade i munnen.

         

Det blev ett kärt besök och mina hundarn gillar när våra besökare sätter sig på marken.

Lasse gick och la sig för att vila och vaknade med att som en bomb hade en förskylning slagit till, han blev bara sämre och sämre under eftermiddagen

Hade väl ingen direkt matlust denna dag men det fanns en hel del kyckling kvar sedan gårdagen, så jag kokade pasta och gjorde en sås till denna av kyckling, bacon och creme fraich.

Efter att jag hade sett Glamour så la jag mig att vila en timme och detta var nog bra för jag orkade sedan vara vaken hela kvällen och se en rolig film.

La mig strax före 24.00 och somnade direkt, men vaknade igen av att Lasse var uppe och sprang för att han hade svårt att andas, vid 01,30, sen var det inte lätt att somna om, men gjorde nog detta och lyckades sova till halv fyra då någon av hundarna var uppe och traskade.

I dag behöver vi besöka ett apotek så Lasse får inhandla lite saker till sig, tyvärr måste vi ju åka till Borgholm för detta, vår sommarapotek har de lagt ner här i Löttorp.

Men nu klockan strax efter halv sju och solen lyser och det är redan 17 grader varmt.

Ia



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards