Alla inlägg den 13 juli 2014

Av Ia Hornesjö - 13 juli 2014 16:37

I morse när jag vaknade så trodde jag först att det blåste,satte mig upp och tittade ut från sängen och såg att visst rörde sig träden, men inte så mycket. Steg upp ur sängen och kollade ut, hela himlen hade öppnat sig och det mullrade lite bortom horisonten. Snart blev det bara värre och värre och nu kom även blixtar och knallar tillsammans. Kom att tänka på min dator och även TV:n men tänkte att det händer nog inget.

 

Svårt att se hur mycket det regnar.

Vi åt vår frukost innan Lasse denna morgon fick ta bilen till postlådan, jag hade varken lust att cykla eller promenera.

När tidningen var läst och jag kände att det inte fanns så mycket mer att göra så frågade jag om vi inte kunde åka till Kalmar. Men det blev nobben, inte hade Lasse någon lust att sitta och köra i detta regnväder. Men snart kom han på att det gick ju inte att göra något denna dag så till Färjestaden kunde han tänka sig att åka och besöka ÖB eftersom han måste ha en ny skottkärra. Så strax före klockan 10,00 bar det iväg, det regnade hela vägen, ibland så hårt att inte vindrutetorkarna hann med.

In på ÖB, Lasse handlade en hel del smått och gott, det blev även en ny trimmer, den vi har haft i alla år fick vi av ett par som lånade vår stuga för så där en 20 år sedan.

Själv handlade jag lite till diskmaksinen, schampo, kunde inte låta bli chipspåsarna som stod på en hylla och tittade på mig.  Sen blev det en sväng ner till Färjestaden och in på ICA, handlade en massa mat, så nu är frysen fylld för ett par veckor med kött i alla fall.

På vägen hem såg det ut som många hade tröttnat på Öland, det var långa köer hela vägen och det kändes skönt att åka mot andra hållet och slippa sitta i dessa


När vi kom hem så blev det lite fika och en macka innan Lasse tyckte att han behövde lite skönhetssömn.

Själv gick ju en runda med Olga och tog med mig kameran.

 

Vatten och blommor hör ihop och det blev på en gång en mycket mer intensiv färg på marken när nu regnet hade gjort sitt.

 

Alvaret suger inte åt sig allt ser nu grått och trist ut och  alvaret ser mer ut som en leråker.

Men på tomten lyser det rött från smultorn och svart från de vilda björnbären.

Middagen i kväll blev både enkel och lättlagad.

 

Äkta goda ölandskroppkakor med grädde, sylt och smör.

Sen ville vi inte gå in utan satt ute och spelade kort

 

Pokerkväll bara för oss två och hundar

 

Naturligvis fick husse hjälp av en del. Men det bjuder jag på.

Nu är klockan strax efter halv åtta och vi har gått in för att sätta oss till ro framför TV:n. Får väl spara lite dricka till finalmatchen ikväll.

Själv lämna jag i alla fall min dator.

Ia



  

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards