Alla inlägg den 14 juli 2014

Av Ia Hornesjö - 14 juli 2014 08:10

Vaknade till sol, men den försvann rätt snart, fast termometern visade dryga 17 grader, tyvärr lite lite för mina onda leder.

Kvart i 8 hade vi  varit gång med att ge hundarna mat, äta frukost och hunnit med att vara in till brädgården och lastat på en massa reglar och plank.

 

 Sen är det avlastningen som gällde och sedan tillbaka igen med det lånade släpet.

 

När vi ändå var inne i Löttorp så var det ju lika bra att handla lite av det som vi inte hade gjort igår, men det som vi skulle ha, hade inte kommit in i affären, den stora ICA.bilen stod utanför och kom inte fram för en annan bil, så det var bara att vända hem utan några varor.

Regnet hängde i luften och jag kände mig inte alls bra, men något måste jag ju hitta på. Kollade igenom min grönsakslåda för att försöka komma på någon idé till middag.

 

Det fanns en hel del smått och gott och det som idag tillalade mig var aubergin, fick en massa olika förslag på FB, men fastnade för dotterns förslag som var mousaka. Ja en äkta mousaka är aldrig fel, utan potatis, som tyvärr vissa drygar ut sin gratäng med och med kanel för att få den rätta smaken. Så fick det bli och snart var jag igång med allt.

Har inte riktigt kommit på fötter denna dag, halsen värker och kroppen känns alldeles darrig. Men något som jag ville var att få ett täcke på poolen så att det inte flyger in en massa sand i den, så detta hjälpte Lasse mig med. Efter detta kom han med varsin cider

 

En ny smak för oss, den var helt i min smak, inte ett dugg söt. Vi satt ute och drack denna och jag slumrade till lite i solstolen, vaknade av att jag kände ett regnstänk, kollade upp och såg bara en kolsvart himmel. Hann precis få in dynorna innan himlen öppnade sig och regnet forsade ner.

Såg på Glamour innan maten. Sen serverade jag den goda moussakan som jag h hade gjort tidigare på dagen.

 

Till denna serverade jag ett starköl och det var så gott så både Lasse och jag åt alldeles för mycket.

Nu ska jag sätta mig ner i soffan och se på Lotta på Liseberg, sedan ska jag försöka kurera mig med ett par alvedon innan jag hoppar i säng, troligen rätt tidigt denna kväll. Hoppas få vakna upp utan huvudvärk och se en stor sol på himlen i morgon bitti.

Just nu regnar det igen och har så gjort till och från under dagen.

Ia



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards