Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

Måndag och tisdag vecka 4

Av Ia Hornesjö - 23 juli 2014 06:54

Måndagen började bra i strålande sol och värme. Lasse bygger fortfarande de korta stunder han orkar i värmen, så det går inte så fort som han hade önskat, men vi har ingen brådska.

 

Naturligtvis så håller Nemo koll på vad husse gör.

Klockan 11,00 åkte vi in för att handla lite mjölk innan vi hade bestämt oss för att gå ner till Hornsjöns pensionat och kolla på helikoterflygningen som var här för 2:a gången på ett par veckor.. Visst är jag lite sugen att åka, men upp i 4 minuter för 250 kr suger och jag kollar hellre på andra som har roligt.

Som vanligt så smög Qling med oss, det går bara inte att försöka göra något utan honom, han är en riktig liten lurifax.

 

Idag var det kul att få ha honom med, vi träffade ett par som hade en 14 veckors jaktlabbe och han var så gullig och ville leka med Qling.  Qling är ju en som vet hur man ska leka med galna valpar, men idag så tyckte han nog att den här killen var lite väl galen, så han satte sig ner och bara kollade på honom.

 

Det blev 8 uppstigningar denna dag och våra tyska grannar var uppe och flög.

Gick hem och slängde mig i poolen och njöt av att simma runt innan jag bara la mig på madrassen och solade.

Så kom kvällen och idag hade jag gjort en carbonara, tog bild med min mobil, när jag skulle lägga in bilden så tog jag fel laddare och förstörde tydligen något i mobilen så nu tar den inte emot laddning, kul var det inte, men som tur var har jag en annan mobil med mig som jag kan använda.

Efter maten så tog jag mig ett kvällsdopp innan vi skulle lägga på täcket på poolen, allt var frid och fröjd och jag kände mig lyckligt lottad av att ha denna pool. Men allt har en baksida och så var det i kväll när vi upptäckte att poolen läckte vid tappskruven längst ner. Det sprutade vatten ur denna och med 24 tons tryck så är det inte lätt att stoppa vattnet.

 

Försökte på alla vis stoppa flödet, men det försvann ca 15 cm under natten.

Tisdagen började även den med sol och värme, kollade på poolen och såg att det hade försvunnit ca 15 cm, så idag kunde jag i alla fall få ta mig ett morgondopp. Fortsatte sedan men att försöka hitta på något att laga poolen med. Men inget fungerade.

Tog istället med mig Lycka på en promenad ner till postlådan, hon gjorde mig lycklig och glad med sin viftande svans och att se denna tjej så lycklig känns härligt efter den jobbiga tid vi hade när hon opererades i höstas för sin juvertumör. Tyvärr har jag hittat en ny knöl, får ta ställning till denna när vi kommer hem i höst.

   

Att jobba gillar Lycka och att få bära hem lite post till husse är ett jobb som hon älskar.

När klockan var 10 så åkte vi in till byn för att leta efter något att reparera poolen med, det enda vi hittade var en liten tub med klister + en plastbit för 80 kr,  nu skulle det ju inte räcka med en sådan utan det blev ett par istället.

När vi kom hem så skulle jag försöka laga från insidan, men inte ville denna lapp med klister fästa, gav upp efter många försök och bestämde mig för att inte bry mig, utan bara ta vara på det vatten som gick och slå tillbaka i poolen.

Höll på hela dagen med att rädda det vatten som gick och bada också en hel del.

Gjorde inte så mycket annat än hålla på med poolen denna dag, så både lunch och fika glömdes bort.

I dag hade jag tagit fram köttfärs, hade tänkt att göra några biffar, men valde att göra en helt annan påhittad rätt.

 

Det blev fett och gott, men inga kolhydrater alls.

Zuccini fylld med god köttfärs och osttäcke, tillsammans med en röra av inkromet av zuccini, tomat, lök, kryddor och grädde. Lovar att det var godare än vad det ser ut.

Någon som blev extra glad denna kväll var Nellie.

 

Blev lite kortspel innan vi gick in och satte oss för att kolla på Skansenkväll, men jag tycker inte att det är så kul som det var förr. Klockan 21.30 började jag se på Morden i Midsommer, satt faktiskt uppe och såg hela för en gångs skull.

Gick och la mig för att lyssna på Karlavagenen, men somnade tydligen, för jag har inte hört något alls.

God natt.

Ia


 
 
Ingen bild

ann

23 juli 2014 07:58

250:- tycker jag du kan unna dig. Det är en upplevelse att åka helikopter!

Ia Hornesjö

27 juli 2014 20:46

Men jag som inte ens vill åka hiss, vågar inte.
Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards