Alla inlägg den 31 juli 2014

Av Ia Hornesjö - 31 juli 2014 06:07

 

Denna natt har det inte varit lätt att sova, blixtar och dunder, magiska under är det närmaste jag kan komma. Hela vår lilla kåk lystes upp av den ena blixten efter den andra. I bland hann jag bara räkna till ett innan det brakade loss, men ibland efter att himlen hade lyst upp så kunde jag räkna till 20 och då vet man ju i alla fall att blixten håller sig på avstånd från vårt hur. Hundarna sov gott i detta oväsen och tur är väl det i alla fall.

Som vanligt visste hundarna att klockan hade slagit sitt halvslag och att den nu var strax efter halv sex, hungriga är de och snabbt ska det gå att få maten.

Så fort detta var gjort så gjorde jag mig själv i ordning, vi åt vår frukost och jag cyklade ner till brevlådan för att hämta tidningarna. Satte mig i solen och läste och sedan ställde jag mig vid spisen och gräddade pannkakor, lika bara att få detta gjort på morgonen innan den värsta hettan kommer.

 

Så var då middagsmaten klar

 

packade in pannkakorna i folie och ställde in allt i kylen.

När klockan var 11.30 så fick jag frågan av Lasse om vi inte kunde äta pannkakor till lunch istället.

 

Först tänkte jag säga nej, men så kom jag på att vi kanske inte behövde någon middag denna dag efter att ha haft besök, så jag satte i mig tre pannkakor och Lassse några fler.

Sen blev det en tur in till Löttorp, Lasse hade spelat dagens dubbel och satt den denna, så han ville hämta pengarna.

Vid 16,00 tiden kom Kerstin och Robban med familj och Oliver.

  

Alla måste hälsa

 

Sen fikade vi och Robban och Kerstin hade som vanligt med sig supergott fikabröd.

 

Sen skulle vi ta lite kort på Oliver med sina släktingar och något som är kul är att han har lärt sig detta under alla dessa år de har varit här på sommaren och hälsat på, så nu är det inte vara mina hundare som sätter sig fint utan även Oliver intar sin plats direkt.

När de hade åkt hem så fick våra hundar sin mat innan jag satte mig och kollade på Glamour.

Middag skulle vi ju inte ha denna kväll, men blev lite sugen i alla fall och passade på att skala räkor när jag kollade på TV.

 

Kom på att jag hade två bakpotatisar i kylen, så det blev att jag satte in dem i ugnen och efter någon timme så satt vi där vid vårt matbord på terassen och åt en middag bestående av bakad potatis med räkor, keso, lök majonäs och så sallad.

Efter detta blev det ett parti kortspel.

Cyklade ner för att kolla om vi hade fått någon post, men det var bara en massa reklam, men jag fick mig i alla fall en liten motionsrunda.

Klockan är nu snart 21 och jag ska sätta mig till ro och kolla på TV

Så nu avslutar jag bloggen för denna dag

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards