Alla inlägg den 1 augusti 2014

Av Ia Hornesjö - 1 augusti 2014 06:11

 

Välkommen augusti, du väckte med en stor gul sol och en blå himmel och 21,2 grader varmt denna fredag klockan 5,35. Men det hade varit skönare att få vakna av mig själv än att bli väckt av att en hund som vill ha upp mig ur sägen genom att ta tag i mitt hår, men upp kom jag fort, det lovar jag.

Strax före 7 tog jag med mig Qling till brevlådan.

Det första han gjorde när vi kom hem var att lägga reklambladet till sina gömmor under huset.


Lasse jobbade vidare med sitt snickeri och jag bara satt och latade mig tills jag tog mig i kragen och gick upp till Elisabeth och satte mig där istället och gjorde ingenting.

I dag blev det sedan ett besök på Alpackagården och det var jättekul att få umgås med dessa underbara djur. Idag fanns det en 4 veckors och en 5 veckors alpackavalp.

 

De har även höns, tupp och nakenkatter till Lasses förtjusning

 

När vi kom hem så var Lasse trött och ville gå in för att vila någon timme. själv tog jag täcket av poolen och tog mig ett dopp, hade sedan tänkt att bara sitta på madrassen och njuta, men min ögonlock bara la sig över ögonen och jag kände att det var lika bra att gå upp ur vattnet och lägga mig och vila lite på en solsäng.

Kollade lite på Glamour, men kände att jag inte alls hade någon lust att kolla klart, det är ju samma sak varje dag. Så jag gjorde istället i ordning vår middag som idag mest var lite småplock

 

Kycklingvingar, crepes, mozzarella med tomat och lite röror.

Hade även köpt ett nytt rött vin som kallades jaktvin och det var gott.

Nu tror jag inte att det händer så mycket mer utan jag lägger ner denna blogg för denna dag och återkommer i morgon.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards