Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Ia Hornesjö - 3 augusti 2014 16:59

Natten till idag gick det bara inte att sova, somnade strax efter 23,00 och vaknade klockan 3 av att klockan slog, sedan var jag vaken fram till klockan 6 då jag gick upp för att ge hundarna mat.

 

Nästan 25 grader var det när jag steg ur sängen, visst är det en helt otroligt bra sommar och visst vill vi att solen ska lysa, men hade jag inte haft vatten i min lilla pöl på tomten så skulle jag inte klara av dessa dagar.

Lasse vill ju bli klar med sin trappa, men att jobba mer än någon timme riktigt tidigt på morgonen går bara inte, men den börjar ta fort och hundarna har upptäckt att det är kul att ligga där.

Efter min cyketur till brevlådan och morgonens läsning av DN så blev det första badet. Elisabeht ringde och sa att hon och tjejerna tänkte komma ner ett tag och att de gärna ville bada

 

De kom i till slut i alla fall och då tyckte de att det var riktigt skönt.

 

Lycka ville också bada och blev nog lite besviken att det var tomt i karet, men jag fyllde snart på det och alla fick bli doppade för att svalka av sig lite. Deras pool håller jag på att tömma, eftersom det är så lågt vattenstånd så kan jag inte använda renaren och vattnet står stilla.

Letade efter en annan till dem igår när vi var till Borgholm med det enda jag hittade var en man blåste upp och den kostade nästan 700 kr och jag tror inte att den kommer att hålla för hundarna.

 

Var en tur till Löttorp och handlade lite, när vi kom hem var klockan 13.30 och vi tog oss en macka och öl.

Sen blev det åter poolen för mig och sängen för Lasse.

När klockan närmade sig 16 så klev Lasse upp och gick ut och försökte jobba lite, men termometern visade 36 grader där han höll på, så det var bara att ge upp.

Själv gick jag in och förberedde middagen som idag blir vid grillen.

 

Vet inte om jag tyckte Lasse såg lika glad ut som denna kille, men när jag kom med en gindrink så lyste han upp.

 

Men maten blev bra grillad

 

och även idag drack vi detta vin till maten

 

Middagen avslutades som vanligt med ett parti kort och en massa kel med hundarna, naturligtvis är det husse och Nemo som kelar mest.

Dagen har varit lång och varm, men visst har det hunnits med en del göromål.

I morgon är det både ny dag och vecka

Ia 

.

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards