Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Ia Hornesjö - 7 augusti 2014 06:00

Vaknade av Sallys hungertjut klockan 05.20, det värsta är att hon väcker de andra också. Lyckades hålla ut i 10 minuter innan alla satte igång, då var det bara att stiga upp ur sängen. Himlen var mer blå än grå och termometern visade 17,2 grader.

Kom igång direkt efter att hundar och vi ätit vår frukost. Skulle bara torka ur handfatet och städa lite på en hylla, men detta gav mersmak och det blev hela toalettrummet som fick sin en städning, något som var behövligt, märker att jag har varit väldigt trög med att städa under de varma dagarna. Så klockan hann bli 8.30 innan jag tog cykeln till brevlådan och fick läsa mina tidningar.  Lasse städade på tomten, det fanns mycket att kasta, jag ville åka upp till tippen för att bli av med hundpoolen och då är det ju lika bra att leta efter mer som behöver slängas.

Passade på att handla på tillbaka vägen så att vi sedan kunde vara hemma och ta han om lite hundar som skulle badas.

 

Först var det Sallys tur att få bli tvättad

 

och sedan var det Olgas tur

Flera hundar orkade vi inte med denna dag.

Hade så gärna velat hoppa i poolen, men dessa jäkla getingar gör mig galen, de finns överallt och är mer än ättriga när jag är blöt.

 

Hade rökbomber satt lite var stanns men dessa hjälpte inte alls idag mot getingar


 

Idag fick det bli en fläskpannkaka, någon som var glad var i alla fall Lasse, men jag får väl erkänna att det är rätt gott ibland med pannkaka

 

Även hundarna var med som vanligt och syskonen bus håller sig alltid nära när det gäller att få slicka forma. Olga hade hittat en handske som var mer värd en lite pannkaka.

Sen efter maten så tog jag och cyklade ner till brevlådan och fick mig en liten motionsrunda efter maten,

Det blev fort mörkt ikväll och jag gick in vid 20-tiden och satte mig vid TV:n

Nu är klockan 22.40 och jag sitter och kollar på den danska kriminalserien.

Säger god natt

Ia



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards