Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Ia Hornesjö - 13 augusti 2014 05:47

Klockan är nu 05,47 och våra hundar har fått morgonmål och varit ute och gjort sina behov. Själv känner jag mig inte alls vaken ännu, men är jag ändå uppe så får väl dagen börja. Solen lyser i alla fall och träden står i dag helt stilla, inte ett endaste litet darr synes. Detta är helt otroligt efter gårdagskvällen "storm", allt som låg löst på tomten har fått hämtas in på andra ställen, alla våra fönster fick vi stänga för att de inte skulle blåsa sönder.. man får verkligen hoppas att det är slut med detta oväder för denna gång.

 

Denna morgonpromenad ner till brevlådan var både skön och lite jobbig, hade liksom ingen ork idag, men med mobilen i fickan kunde jag ta det lugnt och passa på och fotografera de djur jag mötte på vägen. Även ett par harar fanns men de hann jag inte få på bild med mobilen. Råbocken står nu snäll och tyst och äter, men i över två timmar har han skallat för att göra sina tjejer uppmärksamma på att han finns.

 

Igår var de här igen och satt på det kommunla vattnet, det ska nu få stå och rinna i några dagar igen. Skulle vilja använda detta till kaffevatten, men så länge jag inte vet om det är ett bra vatten så vågar jag inte. Men det skulle behövas för efter denna torra sommar så har vårt brunnsvatten börjat lukta illa vissa tider på dagen.

Fick för mig att klippa ner Opus riktigt ordentligt och det  var så underbart att se hans lycka över att bli av med pälsen.


 


Efter detta så ville jag iväg lte och föreslog att vi skulle åka upp till Böda Sand och spela äventyrsgolf, men det var så mycket folk på golfbanan att det bara inte gick eftersom vi även hade med oss två hundar. Köpte varsin glass och gick sedan tillbaka till bilen och åkte till Löttorps Camping i stället och spelade där.

 


När vi kom hem så var det dags för Lasses siesta och jag gick som vanligt upp till Elisabeth.

Vi hade köpte en ny rullgardin till sovrummet och denna höll Lasse på att sätta upp när jag kom ner.

Sen satte sig Lasse framför TV:n lite och naturligtvis var Opus direkt uppe hos honom och ville ha lite kel.


  Lasse har jätteont i sina händer efter allt jobbande denna sommar, men det fattar ju inte Opus som vill att han hela tiden ska smeka eller klappa honom..och han här ju så gullig så det är inte lätt för Lasse att låta bli fast det gör så ont i hans händer

 


Snart var det dags även för middag och idag blev det kyckling med ett täcke av soltorkade tomater och creme fraich och till detta ris och aubergin.
Efter middagen satte jag mig och slappnade av framför TV:n för att fly bort lite från verkligheten och kolla på kärlek och glamour.

Som vanligt tog jag cykeln på kvällskvisten och cyklade ner till brevlådan för att kolla om det fanns någon post.

Det mörknar fort nu på kvällarna och efter att jag gjort i ordning hundarnas morgonmål medan de var ute och kissade strax före 22, så gick jag och la mig  med den nya rullgardinen neddragen.

Ny dag är i antågande

Ia


Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards