Alla inlägg den 14 augusti 2014

Av Ia Hornesjö - 14 augusti 2014 07:04

Fick sova till klockan 05.45 idag innan hundarna gav skall för att få upp oss ur sängen. Ska väl inte säga att jag har sovit i ett sträck sedan jag gick och la mig i går, men nog har jag sovit bättre och kanske det även hade med rullgardinen att göra. Kollade på termometern och den visade 15,5 grader denna morgon.

Efter frukosten så tog jag med mig både cykel och kamera för att att kolla om det fanns några kanine och rådjur att fototografera, men framför mig körde en bil från kommunen som var ute och märkte upp något för vatten och avlopp, så naturligtvis fanns det inga vilda djur framme.

 

En liten snigel var allt som jag kunde hitta bland de vilda djuren.

Cyklade då vidare bort till Vickan för att se om jag kunde få lite kort på fölet Nisse som har hunnit bli 3 veckor. Idag skulle han precis få mat så jag stannade och fotograferade.


  Men innan jag började fotografera fölet så kom hennes katt fram och ville kela så jag tog ett litet bildspel på denna lilla kelgris.


  När jag kom hem igen så satte jag mig ner och läste tidningarna. Lasse höll på att lasta bilen med skräp som skulle till återvinningen.

 

Där var det fullt idag med bilar och folk.

Sen tog vi och åkte vidare upp till Trollskogen

Vägen


Vägen dit upp är tätvuxen

 

Vi hade med oss Qling och Nemo på promenaden

 

Mycket dofter fanns det och en massa koblajor både gamla och färska.

 

Tog lite bilder över havet med blickfång på Långe Jan

 

När vi kom tillbaka så satte vi oss och tog en fika med deras goda macka som bara är ett måste när man är där, men efter denna med massor av både brieost och salami så stod min mage i alla hörn och jag kände att det var nog alldeles för mycket för mig.

Hade varit inne på systemet i Löttorp och köpt en box med vin till min granne Elisabeth, så denna gick jag upp med direkt när vi kom hem och sedan blev jag sittande där någon timme och snacka.

När jag kom hem så mådde jag fortfarande nästan lite illa efter den stor mackan, satte mig i en solstol och tittade på Lasse som höll på att måla på räcket.  Skit samma att det bara är en vanlig torsdag tänkte jag och gick in och gjorde oss varsitt glas med whisky och is.

Sen gick jag ut och satte mig med mitt glas, Lasse ville se något på TV.. Fick för mig att skura ett duschkar och ställa in i duschen. Så nu är det Lasses tur att få ta över och se till att avloppet kommer på rätt plats.

Klockan 17,00 gjorde jag iordning mat till våra hundar och sedan var det dags för mig att börja med middagen. 

 

Middagen serverade inne idag framför TV:n, friidrotten fick bestämma.  Gott blev det i alla fall med fläskfilé, wookgrönsaker, nudlar och lite annat och som pricken över i:et en god flaska rött som vi fick av min pappas kusin Lola och ´hennes sambo Svante.

Kvällen fortsatte framför TV:n och det var inte lätt att få utt Lasse för att sitta ute i solen och spela kort.

Nej nu orkar jag inte blogga mer denna dag men avslutar i alla fall med att vädret är toppen och en stor gul sol lyser fortfarande på himlen och det är 20 grader varmt ute. så nu tar vi ett glas vin och lite melon innan vi avslutar kvällen.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards