Direktlänk till inlägg 18 augusti 2014

Måndag igen

Av Ia Hornesjö - 18 augusti 2014 07:06

Ja nu är det måndag igen, den 8:e måndagen sedan vi kom till ön denna sommar. Idag kändes det även lite kyligt, bara 13 grader, men så länge det håller sig över 10 strecket så är jag nöjd.

 


Solen skiner i alla fall så det blir säkert varmare under dagen. Redan klockan 8 hade det blivit lite varmare

 


 Hoppade i mina myskläder när jag cyklade till brevlådan, till och med ett par strumpor tog jag på mig och bytte ut foppatofflorna mot träningsskor. Mötte Marie men hund och hon hade satt på sig en jacka dagen till ära, men den får allt vänta när det gäller mig, kan inte acceptera att sommaren ska vara slut innan vi åker hem till Stockholm igen.

 

Lasse var i gång med att klippa gräsmattan när jag kom tillbaka från brevlådorna.

 

Sex av våra hundar var ute tillsammans med Lasse. Opus som är en tröttis låg kvar på min nya säng och sov och hör man inte så är det ju inget som stör heller och då är det lika bra att sova vidare.

 

Min madrass ligger fortfarande kvar i poolen och jag har i flera dagar velat ligga och guppa på den, men som jag sagt tidigare så är det getingarna som styr detta.

 

Idag var det även första dagen under hela sommaren som vattentemperaturen varit under 20 grader och idag var det bara 18 grader och det är inget som jag sätte kroppen i när det inte är varmt ute. Men får vi tillbaka några fina dagar så lär det nog höjas lite.


Varför kan jag aldrig lära mig att låta bli de saker som inte min kropp accepterar. Igår var det en massa tunga lyft som jag envisades med att göra och idag är det inte kul med kroppen.  Men med några alvedon ska jag nog komma igång igen.

Men det var precis det som var svårt denna dag, men jag ville ändå göra något så jag bad Lasse att vi skulle åka in till Löttorp och spela bangolf, solen sken här hemma och det kändes som en bra dag för detta, men när vi kom fram till Löttorp så öppnade sig himlen och regnet fullkomligt forsade fram på gatan, så det var bara att tänka om.  Men när vi ändå var inne i Löttorp så föreslog jag att vi skulle kolla på Kupan om den kanske hade några ben som passade till min säng och tänk att de hade de för 20 kronor. Hem och vände upp och ner på sängen för att få dit benen.  Att jag inte hade känt mig bra på hela dagen hade inte hindrat mig från att göra lite saker, men nu när jag stod där vid sängen så kände jag att det var nog inte så dumt att kolla min feber och vissta hade jag feber.  Vi satte oss tillrätta klockan 16,00 och kollade på en serie som Lasse följer, när klockan var 17,00 så var det min tur att ställ mig i köket och göra pannbiffar med champinjonsås och stekt potatis. Ska väl inte säga att jag var direkt sugen, men jag var ändå lite hungrig och fick i mig en pannbill och lite potatis-

 

Sen var det dax för min Glamour och jag kröp upp i hörnan på soffan och gjorde allt för att hålla ögonen öppna.

När jag kvar klar så ville jag komma på fötter igen så jag ville att vi skulle sätta oss ute och spela lite kort.

Visst kändes det jobbigt men att bara lägga mig ner och tycka synd om mig är inte något som jag har lust med-

Nu ska jag försöka hålla mig vaken och se både Idol och Mannerströms nya matprogram

Men att orka sitta vid datorn mer i kväll orkar jag inte, så fast klockan inte är mycker så säger jag  god natt.

Ia



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards