Alla inlägg den 20 augusti 2014

Av Ia Hornesjö - 20 augusti 2014 06:19

Har sovit rätt bra i natt med lite medicament i kroppen. Vaknade klockan 05.10 och gick upp och kissade. Hundarna sov gott och jag gick och la mig igen, men som vanligt 05,20 så satt Sally igång, men jag fick snabbt tyst på henne och så steg jag själv ur sängen fem i 6 för att förekomma hundarna. Magen är öm även idag, känns som om jag hade världens träningsvärk i magmusklerna.. kör väl ett par dagar till och hoppas att det ska gå över.

När jag skulle dra borsten genom håret i morse så blev det tvästopp, allt var trassligt och detta beror på att Qling inte kan låta bli att slicka mig i huvudet under natten. Men detta avhjälptes efter duschen.


Att cykla till brevlådan gick inte idag heller, de stora stenarna de lade ut igår hade inte blivit tillplattade. Så jag tog med mig Qling i koppel istället.

 

Vågar inte ha honom lös eftersom dessa två alltid befinner sig utanför tomten.

Nere vid postlådan blev det som vanligt fart på Qling, han måste bara ha något att få bära hem. I dag hade jag även fått ett brev från postkod så detta gav jag honom.

 

Han är duktig att vänta på kommandon

 

Ligg

 

varsegod

 

hemmåt.

 Idag har killarna som ska lägga ner en tank eller liknande på vår tomt, sagt att de ska komma, men inte dök de upp och när klockan var 8.30 så släpte vi ut hundarna. Lasse satte sedan igång med lite pälsvård på några av hundarna.

Här har vi Nellie på bordet


  Sen var Nemos Tur


 
  Även Olga fick komma upp på bordet


  Och när Sally stod på bordet började Opus och Lycka att leka och de andra brydde sig inte ett dugg.

Sen kom regnet och vi var tvugna att gå in ett tag. Sedan åkte vi till Löttorp för att bara handla ägg idag. Önskar att vi hade egna höns, så mycket ägg som Lasse äter, fniss. Nej inte bara därför, men det vore roligt att ha några egna. Men transporten till och från Öland känns lite jobbig.

Hem igen och tog oss en macka framför TV:n.

Klockan 14.00 sken solen igen och man kunde gå ut och sätta sig och ta det lugnt.

Sen gick jag upp till Elisabeth ett tag och satt och snackade bort någon timme innan jag gick hem och påbörjade middagen.

 

I dag blev det spagetti med köttfärsås och en avocadoröra. En rätt som går hem hos min kära make och får hans mage att stå i alla hörn,

 

Så här mätt blev Lasse och gick direkt in efter middagen och la sig i min säng medan jag såg på Glamour. Jag som trodde att jag nu skulle få ett helt eget rum, men detta var tydligen fel för nu märker jag ju att både hundar och gubbe vill vara i detta. Kanske jag flyttar in i sovrummet igen och låter de andra ta över mitt rum.

Klockan är nu kvart i sju och solen lyser ute, men även regnet gör sig påmint lite då och då. så det blir nog att stanna inne denna kväll och bänka oss framför dumburken.

Tror inte att det händer så mycket mer så det är lika bra att jag lägger ner bloggen för denna dag.

Ia
 


 



  
  
  
  

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards