Alla inlägg den 22 augusti 2014

Av Ia Hornesjö - 22 augusti 2014 05:52

Så är det fredag igen. Vet i sjutton hur jag har sovit i natt, bestämde mig för att ligga i sovrummet denna natt, men det var nog ett misstag, För det första gick jag och la mig alldeles för tidigt och detta resulterade ju i att jag vaknade igen klockan 24, skit också tänkte jag, men gå upp kändes ju inte som någon idé, somnade i alla fall om och sov till klockan slog 2 slag, nästa omgång var vid 4 slaget och sen efter detta var det lögn att somna om. Nellie upptäckte att jag var vaken och kom direkt upp i sängen och satt i gång med att slicka min rygg, försökte på alla vis att dra täcket över huvudet, men detta slet hon bort direkt, låg i alla fall kvar i sängen till strax före halv 6 innan jag klev upp. Sen var det bara att inse att dagen hade börjat.

 

inte bara min säng som är full med hundar, även inne i vårt sovrum fanns det gott om dem
 

Nu så här strax före klockan 06,00 visar termometern på 12,9 grader och det ser mulet och grått ut, men vad gör väl det, något hoppas jag få gjort i alla fall om nu inte kroppen säger "låt bli" som den har gjort hela denna vecka.

Klockan 7 tog jag i alla fall cykeln ner till brevlådan, tog jacka på mig denna morgon eftersom det småregnade.

 

Vägen hade fått ytterliggare ett skickt denna morgon, en rött fint grus som gjorde att hjulen rullade lätt och jag inte behövde ta i något för att komma fram. Ännu lättare blir det nästa år då denna väg är asfalterad, men kommer jag då att ha samma känsla när jag cyklar, det tror jag inte, jag gillar den ojämna vägen där det dammar lite lätt under sommaren och där de bilar som kör är tvugna att hålla hastigheten för att det ska kännas rätt.

I dag var det åter dags för en tur upp till återvinningen, men först in till Löttorp och kasta tidningar och glas och där stod denna skylt

 

och naturligtvis kunde inte Lasse låta bli att ta den med sig i bilen. Den var ju rätt söt, fast först var jag emot att han skulle ta den med sig och då säger han att då kastar vi den på återvinningen. Men när killen där blev intresserad av denna skylt så ändrade sig Lasse och sa att den skulle vi behålla. Alltid retar det väl någon.

Hundarna blev i alla fall nyfikna på GB skylten och jag tänkte filma dem lite när de stod vid den, men de flyttade sig när jag kom med kameran så det blev en liten Qling/Olga busfilm i stället

Tog bort filmen för den verkar inte fungera.
 

Vädre var toppen idag och det blev att vi var ute mycket, tog en till tur med cykeln ner till brevlådan denna dag för att som om det hade kommit något roligt, men lådan var helt tom.

Hem och kände hur det knorrade i magen, kom då på att jag inte hade ätit något sedan i morse och det var det vanliga, 1 dl  lättyougurt, 1/2 banarn och kaffe.  Lasse däremot hade hittat en påse med bullar i frysen, det var 6 stycken rätt stora kanelbullar, dessa värmde han och tog ett glas mjölk till, ja han åt upp alla sex.

Är väl inte riktigt kry ännu för det fanns ingen längtan just då efter något att stoppa i magen-

Men jag hade planerat att vi skulle äta taco idag och det gillar jag, så när tiden var mogen för att ge hundarna mat så var det även dags för mig att ställa mig vid spisen

 

Gott blev det och jag åt nog alldeles för mycket, men skit samma, det kommer en dag i morgon också.

Jag satte mig bänkad framför TV:n efter maten för att kolla på Glamour, Lasse gick direkt in och intog min säng i liggande ställning och somnade direkt

Klockan var dryga halv sju när Glamour var slut och då kom även Lasse och satte sig vid TV:n

I kväll måste det vara något att se, för att göra som igår och gå och lägga mig att vila klockan 20,00 och sen vakna klockan 24,00 är inte kul.

Nu är i alla fall det dags för mig att avsluta bloggen och göra lite nytta innan jag slår ner min feta bak i soffan.

Ia. 

.
 



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards