Direktlänk till inlägg 24 augusti 2014

Riktig skitsöndag

Av Ia Hornesjö - 24 augusti 2014 08:11

I går kväll blev det som de flesta kvällar, jag somnade i soffan framför TV:n, men när jag inte hittar något som är intressant så blir det att blunda i stället. Vaknade av att det var trångt i sängen, Qling vid huvudet och Opus rakt över mina ben. Visste inte vad klockan var, men var för nyfiken för att inte stiga ur sängen och kolla, bara 02,10 tänkte jag och kröp ner så gott det gick i sängen igen, försökte få bort Opus för att kunna sträcka på benen, men detta var helt lögn, han rörde inte en fena när jag buffade på honom. Så kom då alla tankarna, alltid är det något som dyker upp och jag kan inte släppa det och då går det heller inte att somna om. Gjorde tappra försök, men fortsatte att räkna klockans slag fram till halv 6 och då visste jag att snart kommer det ljud från Sally och mycket riktigt, det tog bara en kvart så var hon igång och satte även denna dag igång ett par till av hundarna. Klev upp och gav hundarna sin mat, med hjälp av Lasse. Trött var jag och tänkte om jag tar en alvdon, för nu hade även mitt huvud börjat göra ont och lägger mig ner i sängen så somnar jag säkert om nu när hundarna är borta, men icke sa nicke, jag kunde inte koppla av men lyckades i alla fall att ligga kvar i sängen till klockan 7.  Termometer visade på endast 11.2 grader denna morgon men solen var framme och den värmde ordentligt för redan vid halv 11 så var det över 20 grader och mina shorts och linne åkte på.

Satte Lasse i jobb när jag att nu blir det nog inget mer bad för mig denna sommar i poolen så det är väl lika bra att börja förbereda rengöring och att få bort sandfiltret.

 

Visst känns det lite vemodigt när man tänker bilbaka på de varmaste dagarna och man då gick och klagade för att det var för varmt, idag skulle jag gärna ha dessa tillbaka.

 

Vår padda hade som vanligt hamnat i en hink, så den fick lite hjälp att komma upp

Visste inte om vi skulle få någon DN denna morgon eftersom de oftast slutar med utbärning av denna på söndagar när skolan börjar.

 

men eftersom jag inte hade så mycket att göra så tog jag kameran med mig och gick till postlådan. Passade på att ta lite bilder på grannens hus som är till salu. Tråkigt tycker jag att de ska flytta, men hoppas på nya trevliga grannar.

När jag kom in ´på tomten så såg jag att det lyst rött från några nypon och fick för mig att ta bilder på de vilda bären som finns på vår naturtomt

 

Det är riktigt vackert så här på sensommaren när alla bären lyser i solen.

Hörde kossorna råma och blev nyfiken varför de lät så mycket

   

Men det verkade inte vara något större fel på dem.

När klockan var 12.30 gick solen i moln och jag var tvungen att gå in och hämta en tröja. Har fortfarande någon infektion i kroppen som inte riktigt vill ge sig och så svårigheten att sova gör att jag känner mig fort frusen när inte solen är framme.

Infektionen som jag har i kroppen fortsätter att göra sig påmind, hade feber hela dagen och och mycket hög puls. Även blodtrycket höjdes rejält.  Hade jag varit hemma i trygga Hallunda nu så hade det blivit ett läkarbesök, men har ingen lust här nere.

Vi spelade i alla fall bingolotto eftersom det var premiär och vi inte hade så mycket annat att göra. Bestämde mig även för att kolla en film, men den hade jag redan sett, så när klockan var 21,30 så gjorde jag natt och gick och la mig i sovrummet, men förbjöd hundar att komma in. Somnade bra och har bara varit vaken kortare perioder denna natt, men med frossa och svettningar om vart annat. Så att mina världen även var dåliga i dag förstod jag nästan.

Men nu är det måndag och en ny vecka i antågande, blir väl mest att vi börjar förbereda lite inför nästa veckas hemfärd.

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards