Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

Torsdag med kroppkakor

Av Ia Hornesjö - 28 augusti 2014 18:38

Vaknade vid 05.50, det var hett i rummet och värmen kom även från de två hundar som tryckte sig mot min hud.

När jag kom upp så var alla sju hundar också på fötterna och ville ha sin frukost serverad snabbt.

Kollade på termometern som visade dryga 12 grader. Frukosten intogs och sedan blev det en snabb cykeltur till brevlådan, dessa 12 grader kändes som 5 denna morgon, inte för att det var någon vind, men luften var sval och lite isande.

När klockan var 9.30 tog vi med oss två av hundarna för att åka upp till Återvinningen i Böda och kasta de sista säckarna innan vi åker tillbaka till Stockholm..

Tog sedan en tur upp till Lammet och Grisen för att kolla hur det såg ut nu när allt var stängt.

   

Det är ett vacket hus tycker jag, men tyvärr har vi inte hunnit dit i år.

Sen tillbaka till Löttorp för att handla lite. På vägen ut blev vi intervjuade av en kille som ville veta vad vi tyckte om Norra Öland, svarade så bra som möjligt, inte alltid lätt när man blir påhoppad, men när vi kom hem fick vi höra att grannarna hade hört oss på radion,

 

Idag bestämde vi oss för att inte sura längre utan ta en lunch på Morells restaurang. Det var gott som vanligt, men rätt dyrt är det för deras lunch, de tar 88 kr och då ingår endast sallad, inget att dricka eller kaffe efter.

Proppmätta blev vi i alla fall, jag åt inte upp mina fyra, men Lasse fick ner det som inte jag fick,

Åkte sedan en tur upp till Böda sand för att låta Sally och Qling få bada i havet

         

Jättekul tyckte de båda, men Qlig var värst han gillade att möta de stora vågorna och försvann helt och hållet flera gånger under vattnet.

 

Stranden var denna dag fylld med jättestora maneter. Det var några tyska barn som lekte på stranden och kastade ut dessa i havet, detta var ju spännande tyckte Qling som trodde att de gick att apportera, men han såg rätt lustig ut när han tog denna stora i mun, den åkte ut direkt.

 

Tog sedan en promenad runt hela anläggningen och som överallt vimlar det av söta kaniner.

Hemma igen så satte vi oss i solen, Lasse somnade rätt snart och jag gick upp till grannarna och satte mig en timme och småsnackade.

Sen tog jag cykeln för att kolla om det hade kommit någon post, men det var tomt i lådan.

Efter denna lunch vi hade ätit idag så var det ingen tanke på middag. Jag lagade en tomat och basilikasoppa med en sked creme fraich i och detta räckte mer än väl

 

Sen var det bara att bänka oss som vanligt framför TV:n

Nu är klockan 22,15 och jag ska hoppa i sängen och lägga mig och lyssna på Karlavagnen.

God natt

Ia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards