Alla inlägg den 31 augusti 2014

Av Ia Hornesjö - 31 augusti 2014 06:07

I natt har jag inte alls sovit gott. Somnade efter maten framför TV:n, drack två glas vin till maten och det var inte alls bra för jag blev bara trött.  Blev sedan inte alls mycket med TV-tittande utan jag tror att jag gick och la mig alldeles för tidigt och sen sov jag bara ett par timmar. Killarna börjar bli lite oroliga för det är löp på gång för tre av mina tjejer. Tror nästan att Nellie redan är på gång för det har varit ett jäkla slickande hela natten. Sen märktes det väl på Qling han hade inte ens tid att äta i morse utan måste ut för att kolla tjejerna. Ja nu börjar det en inte alltför rolig period i vår flock.

Någon tidning kommer det inte idag eftersom det är söndag, men jag tog ändå cykeln ner till brevlådan för att få igång blodcirkulationen i kroppen.  Efter frukosten så började Lasse att plocka in lite saker i bilen så att vi inte har allt i morgon. Hundarna blev helt till sig och trodde tydligen att han skulle åka iväg någonstans och inte de få följa med.

   

Grillplatsen är borttagen och det ser så tomt ut,

Vi tog killarna med oss på en liten biltur upp till Byxelkrok.

 

Den Grekiska restaurangen hade öppet, men det var bara ett par som syntes till och de verkade bara tilla på menyn.

 

Hamnen låg helt öde, inga båtar mer än ett par av fiskebåtarna låg inne denna dag.

 

Tog bara lite bilder för att ha något att göra.

När vi kom hem så satte vi oss framför TV:n och kollade på finnkampen och det var riktig spännade och glädjande att se både svenska killarna och tjejerna vinna denna kamp.

Skåprensningen fortsatte så jag tog de få kexen och den lilla burken med vitlöksost och gjorde några kex och så tog vi varsitt glas rött.

 

Till maten blev det vanlig lättöl.

Maten var också från rensningen av kyl och skafferi

 

Knaperstekt bacon med potatismos fick det bli denna sista middag här på ön för denna gång.

Sen blev det TV igen och just nu är det valdebatten som pågår.

Ska gå och sätta mig igen och lyssna, så nu säger jag god natt.

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards