Direktlänk till inlägg 8 oktober 2014

Snabbvisit

Av Ia Hornesjö - 8 oktober 2014 08:49

 I går åkte vi hemmifrån vid 8-tiden på morgonen,   regnet vräkte ner mestadels hela resan tills vi var framme på Öland, där var det klart och fint men kallt.. Hundarna var så lyckliga när de steg ur bilen och såg var vi var. Det blev lek och stoj direkt, men att vara på hela tomten vill de inte, de ska naturligtvis vara där vi är.

 

Grannen kom ner och pratade och hundarna blev som vanligt glada när han kom.

 Vi var rätt trötta och hungriga, så efter att ha plockat reda på det som var med så satte vi oss ner och tog varsitt glas vin och en macka.

Sen  blev kvällen som den brukar, Glamour och lite annat TV-tittande.  Klockan 20 så kom regnet och det kom med besked, trodde nästan att taket skulle ge vika.   Mitt ben värkte fortfarande och jag visste att det skulle bli svårt att ligga ner och trängas i sängen med några hundar, så klockan 23,00 bestämde jag mig för att lämna sovrummet och lägga mig i storstugan på soffan. Det var skönt att sträcka ut och det gjorde gott för benet.. Men när jag försvann från sovrummet så tog alla sju hundarna sängen i beslag och trängde ihop sig med husse.

Regnet smattrade på taket hela natten men vid 7-tiden i morse så slutade det och solen sken upp och det var en magisk morgon.

 


Hundarna fick sin frukost och sedan var det bara att komma in efter att de hade gjort sina behov, de var nöjda och kurade ihop sig som vanligt i sina korgar.

 


Lasse gick ut och försökte tända eld på skräphögen, men det var så surt så det tog sig inte, då tog han i stället fram gräsklipparen och började klipp gräsmattan som hade vuxit ordentligt sedan vi lämnade ön.

 

Själv tog jag cykeln ner till brevlådan för att hämta tidningen. Vilken skillnad det var att cykla på oljegrus istället för den gamla grusvägen, jag nästan rullade ända ner till brevlådan.


Vi 9-tiden så fick Lasse fyr på elden och det är så mysigt att känna doften och se lågorna.  Jag njuter som bara den av att få vara här dessa få dagar nu på hösten

 

Dagen gick och vi jobbade en del i trädgården. Jag lagade mat inför kvällen när mamma och pappa skulle komma. De hade sett fram mot att få komma hit och så ville deras bil inte riktigt vad pappa ville. Så de åkte iväg och köpte en ny bil för att kunna åka till Öland.

 

Jag hade förberett maten till klockan 15,30 då pappa trodde att de skulle vara framme, men strax före halv fyra så ringde pappa och sa att de precis hade kommit över bron, så då satte Lasse och jag oss ner och tog varsitt glas rött.

  

Sen kom de efter en timme och vi kunde sätta oss till bords.

 

Maten som jag bjöd på denna kväll var Tjälknöl, potatisgratäng, yougurt med vitlök och sallad och till detta rött vin. Jag hade varit rädd att köttet inte var mört nog, men det var jättegott och till belåtenhet.

Sen blev det TV och en liten grogg till pappa och Lasse.

 

Kvällen var jättefin och jag var tvungen att gå ut på alvaret och ta en bild på en röd måne (som blev gul på bilden)

Vid 22-tiden var jag trött och gick och la mig i sängen tillsammans med fyra hundar.

Så var denna dag över

Ia




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards