Direktlänk till inlägg 6 april 2015

Påskdagen

Av Ia Hornesjö - 6 april 2015 08:22

Kallt och ruggigt kändes det när jag steg upp ur sängen på morgonen. Lasse var snabbt upp och satte in en brasa så det i alla fall blev lite värme i storstugan under frukosten.

 

Hundarna var igång som vanligt

 

Det fanns ju ingen tidning idag så någon promenad blev det inte denna morgon. Royne kom ner med en liten benig lammstek och frågade om jag kunde göra iordning denna  så kunde vi äta denna tillsammans till middag. Jag hade redan förberett vår lammstek och gjort en god gräddsås, jag sa att jag gärna gjorde även Roynes om vi kunde äta uppe hos honom och det var helt okej.

Idag var det även en travdag så färden gick till macken för att Lasse skulle spela och hoppas på tur.

Vi tog oss en liten runda här uppe på norra sidan.

 

Till vår förvåning stod det att Valles var öppet. Så naturligtvis tog vi oss en runda i den iskalla hallen,

 

Tog en runda ända upp till Byxelkrok, Lasse skulle in på Icahallen och se efter några speciella spikar, där var det fullt ös med folk som var ute och promenerade på en promenadbingo.

Fortsatte sedan tillbaka och gjorde en avstickare in på Böda sand för att se om det hade blivit något nytt.

Parkeringen var helt tom, men inne vid golfen var det en massa barn som tydligen hade något läger. Det var kul tyckte de två hundarna vi hade mes oss och busade runt med barnen ett tag.

 

Det blåste kalla vindar, men ner till havet ville jag i alla fall. Yra var lite tveksam när hon såg de stora vågorna och ville inte ner till strandkanten.

 

Inte fanns det en själ där nere heller, bara två tokiga Stockholmare med två hundar och det var vi.

Sen åkte vi hemåt och jag började förbereda middagsmaten som jag skulle ha med mig upp till Royne.

Gjorde en supergod potatisgratäng (om jag får skryta) det var ju så länge sedan vi åt detta och jag längtade verkligen efter denna potatis. Kokade brysselkål till detta.

 

Snart satt vi vid matbordet och slevade i oss en massa mat igen.  Var kvar ett par timmar för att sedan gå hem och sätta oss framför TV:n och spela Bingolotto.  Det är ju inte så ofta vi gör detta men måste väl medge att igår var det en väldigt trevlig kväll med alla de gäster som var med.

Sen blev det en komedi och vi fick skratta en del.  Avslutade den sena kvällen med Beck, gick och la oss vid halv 1, somnade rätt fort.  Vaknade kvart över 5 av att lilla Yra ville kräkas. Lasse gick upp och släppte ut de fyra tjejerna som var i vårt sovrum och sedan fick de komma in igen och hoppas glatt upp i sängen och travade runt på min onda kropp. Somnade om i alla fall och fick denna dag sova till 06.30

Så nu är det annan dag påsk och de har lovat fint väder denna dag, men ännu är det grått och tråkigt,

 

Men nu avslutar jag denna blogg och önskar en en bra sista dag på påskledigheten,

Ia  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards