Direktlänk till inlägg 9 april 2015

Redan torsdag

Av Ia Hornesjö - 9 april 2015 08:58

I morse fick vi ligga länge, visst hade Lasse varit uppe och släppt ut hundarna redan klockan 5,30 för en snabbkiss, men så fort de kom in så ville de fortsätta att sova, fyra av dem hoppade glatt upp i vår säng och försökte vara så nära mig som det bara gick. Olga la sig bakom min rygg, Nellie hon vill vara nära och låg halvt om halvt uppe på mig, Lycka snarkade med nosen i mitt öra och den lilla Yra tyckte nog att det hade varit bättre om jag hade gått upp, hon gjorde tappra försök att med sitt ivriga slickande i mitt ansikte få mig att kliva upp. men jag gav mig inte, utan blundade hårt ända fram till klockan var 07,00,

Sen tog jag med mig Nellie och Yra till postlådan, solen sken och det såg så skönt ut, men jisses vilka kalla vindar det var och mina händer blev så kalla att det  riktigt stack i dem.  Träffade i alla fall en av grannarna som har 6 stycken moppsar, Den yngsta har alltid sin tunga som hänger utanför och det tyckte visst Yra var jättkonstigt, hon ville gärna nosa på den men var samtidigt lite osäker på vad detta betydde,

När jag kom hem så var frukosten framdukad och jag fick som vanligt sätta mig vid dukat bord.

Klockan 9 fick hundarna sin mat och jag är så glad att även Yra har lärt sig att äta lite torrfoder, något som hon inte har gjort innan, bara om hon har fått detta som belöning, men nu slickar hon sin skål helt ren från både torrfodret och barf,


Sen när allt var klart med hundarna så blev det en tur upp till återvinningen. Släpet var fullastat med både en gammal spis och en micro och en massa annat skräp som Lasse lyckades få ihop..

 

Vi var tidiga så det var inte många på återvinningen

 

På hemvägen passade vi på att handla, för de hade lovat ett strålande väder denna dag och då ville jag bara vara ute och göra det som skulle göras på tomten.

Tog en kopp kaffe och en macka ute i solen innan vi skulle påbörja rivningen av vår stora hundrastgård. Den byggde vi för över 20 år sedan, men sen vi började med cocker så har aldrig några hundar velat vara där nere.

 

De  var stor och tog en hel del av vår tomte nere mot ängen.  Vi rev och slet, men lät en liten rastgård vara kvar, den kanske är på så där en 30 kvm och är ju bra att ha om det kommer hundar på besök som inte kan vara tillsammans med våra egna.

 

Hundarna vill som vanligt vara nära när vi jobbar med något och Yra hjälpte till med att gräva gropar, som vi egentligen inte alls skulle ha.

Sen  tog vi tag i poolen och tog bort vintertäcket, men det andra får ligga kvar tills vi kommer ner nästa gång och sätter igång poolen

 

Nu har vi hållit igång hela dagen. Jag har även suttit ute i solen och lyssnat på "kinesen", Lasse har löst lite korsord, men någon värme har vi inte haft, de som lovat blev inte alls sant, ca 11 grader har det varit, men ändå kalla och hårda vindar

Hundarna tröttnar aldrig att leka med varandra och håller värmen uppe.

Middagen ikväll blev en moussaka

 

Det var gott och den värmde våra kalla kroppar.

I morgon är en ny dag och jag hoppas att vädret blir bättre än idag

Ia



.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards