Direktlänk till inlägg 13 april 2015

Söndag och hemresan

Av Ia Hornesjö - 13 april 2015 18:44

Söndagen var inte kul, det blåste full storm och alla saker som vi hade ute fick vingar.

Lasse började inomhus när jag själv satt ute i lä och lyssnade på min bok

 

När jag kom in så såg jag att det inte bara var vinden som förflyttade saker utan även Lasse som hade möblerat om i vår hall-

Värst var det nog när jag satte mig ner i lä för att lyssna på min bok och såg i ögonvrån något som for förbi- Snabbt hade jag ögonen med mig och såg att det var vår glasbord som är 90 x 90 cm som vinden hade tagit tag i.  Det landade på våra plaststolar och en av dessa fick benet av slaget  och även bordet fick ett av sina ben böjda, men detta klara Lasse att få ut igen.  Bara någon halvtimme senare var det vår gasolspis tur att få vingar, men detta hejdades rätt fort av gasoltuben.

Tog en tur upp till Högby kyrka för att kolla in gravarna

 

Set var väl ingen vacker syn, har man ingen skötsels utan litar helt på vår så händer det inte så mycket när vi inte är här

Det blev inge grillning denna kväll utan maten fick jag göra inomhus-

 

Tog det som fanns kvar i frysen och det var fläskfile som fick puttar band champinjoner och grädde. Sen blev det mys i soffan med lilla Yra

Måndagen var bestämt som hemdag. Det hade regnat en del under natten och hundarna var inte helt torra när de kom in efter kissrundan på morgonen.

Det var ju inte så mycket som skulle med hem denna dag, men det blir ändå en del när man börjar packa.

När klockan var strax efter halv 9 så var vi klara för hemfärd. Bilen packad med allt  och alla våra 8 hundar.

Solen hade nu börjat visa sig och det blev mer sol och värme fram till Kalmar.

Allt gick bra och vi valde som vanlit vårt vanliga raställe på hemvägen

 

Kårtorp har allt, det är toppen att rasta hundarna och det finns bra tillfälle att besöka toaletter för oss tvåbenta.

Färden fortsatte och det gick bra, med några irritationer, en långtradare fylld med flis som inte var ordentligt surrad fick vi ligga bakom rätt så länge innan det gick att köra om, vår bild fick en massa flis över sig.

Det är många ställen där det är enkelfiligt och det bara är att sitta och vänta tills det går att köra om, men lika bra att ta det lugnt och inte reta sig.

   

När det inte fanns så mycket för mig att göra så fotograferade jag de olika molnen

Snart var vi hemma

   

Stressen började infinna sig. bilar överallt, men vad sjutton fortfarande så var vi inte riktig hemma

Hemma igen efter 5,5 timme i bilen.

Packade ur, pratade med grannar och hundarna kände sig hemma igen

Tog en tur till Hallunda för att handla lite mat

 

Solen sken en naturligtvis blev det att lägga något på grillen. Hade verkligen längtat efter de svenska fläskkotlettena så det fick bli dessa idag.

Hundarna hittade sina platser

 

Ja nu är vi hemma igen och denna blogg får vara vilande till nästa gång vi återkommer till Öland.

Det får bli min blogg sund och glad som jag fortsätter med

Ia


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards