Alla inlägg den 17 juni 2015

Av Ia Hornesjö - 17 juni 2015 06:00

Ja denna natt var väl inte den bästa, att försöka sova med 5 hundar i sängen är inte lätt, men fönstret var öppet och det var rätt kylslaget i rummet så det gick väl hyfsat, men den där jäkla klockan som jag inte kan vara utan, men som jag måste räkna slagen efter varje halvslag gör mig lite halvt galen, men det brukar bli en vana efter ett par nätter.

Dagen var i alla fall fin, solen sken hela tiden och den värmde gott.  Lasse han jobbade och jobbade för att få bort så mycket av gräset som möjligt och han muttrade lite för sig själv om att han borde nog ha en åkgräsklippare.

 

Tur att denna är inne i valphagen för den får han inte ta bort, Den enda blåeld vi har på tomten.

Åkte in till Löttorp redan på förmiddagen för att få detta avklarat, tog även en tur till macken för att beställa tid för service på bilen.   På vägen därifrån svängde vi in på kyrkogården och plockade bort lite ogräs från gravarna.

Lasse hade varit inne på kondiset och köpt en limpa, en sån där stor tung med surdeg som han gillar. Visst var den god, det måste väl även jag erkänna och med härlig salami på och en kopp kaffe så fick detta bli vår lunch.

   

Dagen fortsatte sedan med att plocka och städa inomhus.

Lasse var trött och la sig i en solstol och somnade, själv gick jag in och förberedde vår middag

 

Det  blev oxfile, fläskfile och svensk sparris.  Sparrisen smälte i munnen och det var väl tur det eftersom den kostade näst 60 kr för ett knippe.

Sally är i höglöp och måste hållas från killarna, ja även tjejerna nu som annars har riktiga orgier och sen luktar även dessa gott och killarna uppvaktar även dem,

 

Men som sagt får man inte vara med de andra så finns det ju andra privilegium för denna lilla dam.

 

Orättvist tyckte några av de andra som stod och hängde mot ingången till vår uteplats.

När vi satt där ute och åt vår middag så började det komma iskalla vindar och snart hade även det väntande regnet gjort sitt intåg.  Det blev att gå in och sätta oss, jag framför TV:n för att kolla på Glamour.

Vi var rätt trötta och gick och la oss före klockan 22.

 

Yra hade somnat gott i soffan och fick ligga kvar där tills hon själv ville in till oss i sovrummet.

Denna natt var jag hård, inga hundar i sägen hade jag sagt för jag hade bäddat rent på morgonen, men denna lilla tjej gör lite som hon vill och snart hade hon bäddat ner sig vid våra fötter.

God natt

Ia




Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards