Alla inlägg den 24 juni 2015

Av Ia Hornesjö - 24 juni 2015 20:38

Vaknade i morse av att solen sken, alltid härligt, men vad då, regn är ju också skönt.  Hundarna var trötta och ville inte alls gå ut när klockan var 06,00, men lommade ute i alla fall och gjorde sin morgontoalett innan de direkt vände in igen och fortsatte att sova

Själva var vi på fötter, först och främst skulle nu diskmaskinen visa vad den gick för, lika bra att hålla kollen vid första diskningen.   Allt gick som det skulle och Lasse var helt nöjd med sin installation.


Luktat skit har det gjort sedan vi kom ner men jag har inte hittat vad som luktade. Tänkte ett tag att det kanske var från poolen, kollade också i källaren, jag det mesta kollade jag och jag kunde inte riktigt lokalisera doften som var ungefär som gamla blombuketter i ruttet vatten.

Lasse satte igång inne som vanligt och jag cyklade iväg och hämtade tidningen, läste sommarnovellen och gjorde mig sedan klar för att gå ut och leta efter vad lukten kom ifrån.  Snart såg jag att det droppade någon vätska ut från den gröna stora behållaren som är placerad på tomten för att krossa alla våra saniterära soppor och sedan forsla dessa vidare. Berättade detta för Lasse som direkt ringde till Borgholms kommun och berättade vad jag hade hittat.

Tog inte mer än en timme innan den första bilen var här, han var här för att slamsuga. men inte ska väl detta behövas efter bara en vecka, tyckte jag.. Han tog i alla fall av locket och det var fullt med avloppsvatten ända upp till kanten, konstigt tyckte kille att det inte har larmats, för det ska det göra om det går över 30 cm nere i behållaren.  Men snart upptäckte denna kille att det inte fanns någon motorenhet i våra gropp. Så slamsugning blev det i alla fall och sedan var det bara att vänta på killen från kommun som skulle komma med den nya motorn.


 

Han kom med en stor sak som inte bara var att lägga ner med handskraft

 

Där skulle denna manick ner

 


Nu var den nere i hålet och ska kunna sköta sitt jobb och vi slippa obehag'

 

Ölandsflaggan vajjade för vinden

Idag var det inte så skönt väder, visst sken solen i stort sett hela dagen men det var kallt och blåsigt

Bestämde min för att göra en enkel pastasallad till middag

   

Helt okej och gott var det.

Trött är jag denna dag och tror att jag lägger mig tidigt

Så jag säger god natt redan nu

Ia



Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards