Alla inlägg den 25 juni 2015

Av Ia Hornesjö - 25 juni 2015 07:18

Vaknade redan 04.30 i morse och kände mig utvilad. Somnade tidigt på onsdagskvällen framför TV:n och klart då att jag inte kan sova ordentligt  på natten.  Sen har jag haft Sally precis brevid mig som snarkar som en hel karl.  Ja ja, klarade i alla fall att ligga kvar i sängen en timme och bara fundera på alldagliga ting.

Klockan 5,40 steg även Lasse upp och öppnade dörren till hundarna, inte för att de var så där jätteivriga på att gå ut, men till slut så hade alla varit ute och kissat i alla fall. 

Lasse ställde sig i köket för att förbereda frukosten och naturligtvis satt Sally och väntade på att han kanske skulle ge henne något.

 

Jag blir så glad när jag ser hennes viftande svans igen. I tisdags var hon allt annat än pigg och vi var nästan på väg ner till Borgholms veterinär för att undersöka henne. Vad som var fel vet vi inte, men nu är hon precis lika pigg och alert som vanligt igen.

Nellie är en riktigt trött på morgonen och hon kryper då gärna upp i soffhörnan och lägger huvudet på kudden

 

Yra satte sig i den andra soffan och kollade på henne innan hon hoppade ner till sin mormor Lycka och moster Olga och lade sig i deras lek.

 

Jag vill också var med tycker Yra och biter tag i Olga.

När frukosten var klar och disken inplockad i maskinen så var det dags att börja lasta bilen med skräp som ska till återvinningen.

På vägen upp till återvinning så satt jag och kollade på blocket. Har letat efter en familjesäng rätt länge, men inte hittat det jag söker, men idag såg jag att det fanns en som var utlagd igår här på Öland. Skickade ett sms till den som hade annonsen utlagd och frågade om den fanns kvar.  Fick svar nästan direkt att den fanns och att den fanns i Södvik, som inte är allt för långt bort från oss.  Toppen sa jag och direkt sa jag att jag ville ha den. Nu hade jag nog int tänkt mig en begagnad för nästan 3000 kr, men jag ville ha den och så fick det bli.  Vi bestämde att jag skulle hämta den i morgon.

Tjejen ringde direkt till mig och sa att hennes man skulle upp till Löttorp för att handla på Bolist och kunde leverera sängen till oss.  Ännu mer toppen kändes det som. 

Så fort vi kom hem så satte jag ingång och demonterade de sängar som fanns där inne.

 

Hundarna var natruligtvis med och kollade vad jag gjorde och Opus trodde direkt att han bade fått en ny korg,

När jag nästan hade fått ut allt ur lilla huset så kom killen och hans två små söta tjejer hit med sängen.

Flickorna hittade direkt vår gamla gungställning och sedan han de plocka en massa smultron innan sängen var urplockad ur hans släp.

Nu var det bara för oss att sätta igång och sätta ihop denna säng och klart när det inte finns någon manual så känns det ju lite knepigt, men vi hade fått klara besked av killen hur de skulle sitta.

 

Allt gick på ca 1 timme och det var bra tycker vi.  Den är toppen i denna lilla stuga där själva rummet bra är 230x250 cm. Sängen var 210x90 cm, sedan kunde man fälla ut sängen under så att den blev 140x200 meter.  Oj så nöjda vi kände oss.

Nu finns det mesta i detta lilla hus.  Detta rum,  ett toalettrum med nu riktig toalett och tvättställ, sedan finns det duschrum och ett litet pentry.  Ungefär vad man behöver om man bara ska sova över ett par dagar.

Solen sken och det var ett helt underbart eftermiddagsväder denna dag

 

Bara en stor blå himmel var det man såg från Vedby skog.

I kväll fick det bli grillen som lagade vår mat.  Vi hade köpt svensk och dyr entrecote och den lade vi på grillen tillsammans med fylld tomat med fetaost och en majskolv var.

 

Det var god smak på köttet, men inte alls så mört som jag hade velat, men vad gör det, de som blev över är ju till hundarna och de är vana med att få kött när vi har grillat.

 

Opus kan inte låta bli Sally, han pussar och tvättar henne hela tiden och hon verkar ju inte misstycka i alla fall,

 

De andra var i full gång med att hitta på bus medan vi åt.

Solen strålar fortfarande men nu har jag gått in och satt mig vid datorn för att skriva denna blogg och sedan får vi väl se om vi kanske kan hitta på något kul i kväll.  Men något mer att skriva har jag inte för tillfället.

Återkommer i morgon

Ia

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Skapa flashcards