Direktlänk till inlägg 28 juni 2015

Söndag med sol och värme

Av Ia Hornesjö - 28 juni 2015 19:42

Efter att jag hade varit på min runda i morse så gick dagen sig gilla gång.  Jag satt e ute och löste korsord och Lasse jobbade i barndburmmet-

När han kände för att det var nog för denna dag så ville han åka och äta glass. Började med Löttorp som har en ny och fin glassbar. men den var stängd denna dag.  Fortsatte då upp till Byxelkrok, de brukar ha bra och god glass, men även där var det stängt.   Tog lite bilder på det som var öppet denna dag.

     

Några av bodarna var öppna  men inte mycket som vi ville se.

Fortsatte då tillbaka igen mot Böda Sand

När vi kom dit hade det satt en stackars kille där som skulle ta betalt. Frågade om inte automaterna fungerarade och ha nsa nej och ville ha 35 kr i avgitft. Vi skulle bara in för att köpa varsin glass och hade absolut inte lust att betala denna avgift för detta, så vi åkte bara förbi.

 

Lasse handlade glass och jag och hundarna satt utanför och väntade.

Vi åt vår glass och sedan gick vi tillbaka till bilen för att åka hemåt igen,år

Väl hemma var det varmt. Vår framsifda flödade av sol och det var riktigt varmt.

 

Dessa grader gjorde att jag la mig i poolen i ca 1 timme för att bara njuta.

När jag kom upp var det lika varmt hos oss men kollade på vad Borgholm hade

 


inte dåligt det heller

Hundarna fick sin mat innan vi påbörjade vår. I kväll blev det reserande av fläskfilen som var kvar från kvällen innan.

Ställde Lasse vid grillen och jag jobbade inomhus.

   

Ibland hänger inte kameran med och det blev mest suddiga bilder. men gott var det med dessa spett och lite annat

Hundarna hade som vanligt roligt medan vi åt

     

Yra tycker att det är toppe att ha fått ett stort fat med dricksvatten och är där vid poolen och dricker hela tiden.

Avsluta även denna kväll med lite kortspel..

Klockan är inte mycket, men tröttheten har redan infunnit sig och det känns som om det är lika bra att avsluta denna blogg för kvällen.

Ia


















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 08:07

      Natten blev bättre än vad jag hade vågat hoppats på, fick mer djupsömn än vad jag brukar, men jag var slut efter gårdagen, det vill jag lova.   Vaknade med magont även denna dag, men tyckte att det kändes bättre ända tills jag hade ät...

Av Ia Hornesjö - 9 september 2019 06:47

      Natten blev i alla fall bättre än vad jag hade hoppats på och det kändes extra skönt att hundarna accepterade att inte ligga i min säng.   Dagen började inte så bra, men jag tog ett par Alvedon, egentligen mot min vilja men kände att ...

Av Ia Hornesjö - 7 september 2019 07:21

      Vaknade upp till regn och hade helst velat vara kvar i sängen för mycket till sömn blev det inte denna natt, kroppen värkte och Yra vägrade att flytta sig från mina ben och det gjorde så förbaskat ont, men jag har ju så svårt att bara kast...

Av Ia Hornesjö - 6 september 2019 23:30

Så var det fredag igen och idag är det en del att göra både med hundar och annat       Värmen börjar sakta men säkert krypa neråt men så länge det är över 10 grader så är det i alla fall sommar.  Mina steg igår blev ungefär vad jag hade hoppa...

Av Ia Hornesjö - 5 september 2019 08:08

      Även denna dag blev det ett glatt uppvaknande av att se solen skina in genom vardagsrumsfönstret. Mycket att göra denna dag men som vanligt efter frukosten så tog jag med mig en av hundarna på en morgonpromenad för att hämta något i brev...

Presentation


Öland i mitt hjärta

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Besök

Välkommen till Öland

Här blir jag glad om du skriver några rader och berättar vad du tycker om ditt besök här på sidan.


Ovido - Quiz & Flashcards